לרזות בדרך הטבע

במקום להגיד "מיום ראשון דיאטה", אולי תגידו "מיום ראשון נעבור לתזונה טבעית ובריאה יותר"? לפי קרן כהן-וולקומיר זוהי הדרך הבריאה ביותר להפחית במשקל ולשמור עליו, ללא הרעבה וללא ספירת קלוריות. הבונוס: בדיאטה הזו מותר לאכול פסטה
מאת קרן כהן-וולקומיר
| 01/12/2006 |
צפיות: 7,666
מי מאיתנו לא מתמודד עם תנודות במשקל הגוף ותסכול רב מדיאטות שמחזיקות מעמד לזמן קצר בלבד? הגיע הזמן להפסיק את ההרעבה ואת ספירת הקלוריות ולתת לעצמנו להקשיב לגופינו, לצרכיו ולרעב ועדיין לרדת במשקל, בצורה בריאה ונכונה!

ההשמנה הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות ולצידה גם שיטות רבות לירידה במשקל. כמספר השיטות, כך מספר האכזבות. רוב שיטות ההרזייה הקיימות היום בשוק מבוססות על צמצום הצריכה הקלורית והבטחות לירידה דרסטית תוך זמן קצר. אכן, רובן עובדות תוך זמן קצר, אך רק לזמן קצר.

למה? מכיוון שהגוף שלנו סתגלתן, הוא מתרגל למצבים. אם הרגלתם אותו להסתדר עם 2000 קלוריות ביום, ואחר כך הרגלתם אותו לאכול 1500 קלוריות - תרדו במשקל. אבל, ברגע שתחרגו, ולו במעט, מכמות הקלוריות היומית גופכם יתרגם את הקלוריות הללו לשומנים, כי הוא הרי כבר למד להסתדר גם רק עם 1500 קלוריות.

אפשר לרזות גם בדרך אחרת. דרך ללא רעב, ללא ספירת קלוריות או נקודות, דרך שתאפשר לכם ירידה במשקל לאורך זמן ולכל הזמן - דרך לבריאות שלמה ולמניעת מחלות בעתיד. מדובר בהרזיה בדרך הטבע, המבוססת על מספר עקרונות:

1. צריכת מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך. אינדקס גליקמי משמעו, רמת הסוכר בדם אליה מגיעים כשעתיים לאחר אכילת מזון שמכיל פחמימות. מזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה גורמים לתגובה גליקמית חזקה, כלומר מעלים בצורה מהירה ומשמעותית את רמת הגלוקוז (סוכר) בדם.

במקרה זה, רמת האינסולין עולה אף היא בצורה חדה ומהירה וגורמת להכנסת הגלוקוז במהירות יחסית לתאים, מה שגורם לירידה חדה של רמת הגלוקוז בדם כשלוש שעות לאחר הארוחה. איפה הבעיה? ישנן שתי בעיות בתהליך זה. הראשונה היא שהאינסולין הוא הורמון אנאבולי, בונה, או במילים פשוטות יותר – משמין!

הבעיה השנייה היא שהגוף שלנו לא זקוק לכמות גדולה כל-כך של גלוקוז בבת אחת, ולכן את הגלוקוז שנשאר הוא מתרגם בין השאר לשומנים. מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך מעלים את הגלוקוז בדם בצורה הדרגתית לרמות נמוכות ולכן הם לא גורמים לרצף התהליכים שתואר ולא משמינים כמוהם.

התגובה הגליקמית תלויה במספר גורמים, כגון: מספר הארוחות ביום, צורתו הפיזית של המזון ומבנהו הכימי.
לדוגמא: פסטה. משמין, לא? אז זהו שלא בכל מצב. פסטה רכה המבושלת זמן ממושך אכן משמינה, אבל פסטה קשה, המבושלת "אל דנטה" (מספר דקות מינימלי), אינה משמינה מאחר ופירוק הפחמימות שבה בגוף הוא איטי יותר.

כיצד הרפואה המשלימה יכולה לעזור לכם? הכנסו לפורום להתייעץ עם המומחים.

דוגמא נוספת: לחם. לחם רגיל, אפילו יהיה לחם מקמח מלא או לחם "קל", משמין יותר מאשר לחם שמורכב בעיקרו מדגן שלם. לכן, אופציה מצוינת היא לחם שמורכב בעיקר מגרעיני שיפון שלמים ומעט קמח שיפון, כך שפירוק הסוכרים ממנו יהיה יותר איטי.

באותו אופן, חיטה בצורת קמח, קוסקוס או סולת הינה בעלת אינדקס גליקמי גבוה, בעוד שבצורה של בורגול גס או גרעיני חיטה שלמים היא בעלת אינדקס גליקמי נמוך. בנוסף, גם קינואה וכוסמת מצטיינות באינדקס גליקמי נמוך-בינוני, בעוד שדוחן, אמרנט וטפיוקה בעלות אינדקס גליקמי גבוה.

כאשר שומרים על תזונה בעלת אינדקס גליקמי נמוך וכמובן דלת שומן, ניתן לאכול ללא הגבלת כמויות ולשמור על תחושת שובע לאורך כל היום. בנוסף, מדובר לרוב במזונות בריאים שנותנים לכם בונוס נוסף והוא בריאות, אנרגטיות, עירנות ומניעת מחלות עתידיות.

2. פעילות גופנית מאוזנת. כמובן שלא ניתן לוותר על פעילות גופנית, מאחר ופעילות גופנית תורמת בצורה משמעותית לירידה במשקל בפרט ולבריאות בכלל. אין הכוונה בהכרח לשיעורי אירובי, קפיצות או ריצות, אלא גם הליכה עושה את העבודה. הליכה הינה הפעילות הגופנית הזולה, הזמינה והנגישה ביותר. ניתן לעשות אותה בכל זמן ובכל מקום, לבד או עם חברים.

3. דמיון מודרך. הרעבה והתנזרות מרחיקות אותנו מהגוף שלנו מאחר והן לא מספקות לנו צרכים בסיסיים כגון רעב, הנאה מאכילה ועוד. באמצעות הדמיון המודרך תוכלו להתחבר לצרכי הגוף שלכם, תלמדו לאהוב את הגוף שלכם ולקבל אותו כפי שהוא.

לאתר "טבע לי"

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

מיגרנה - לא כל כאב ראש
ד"ר יגאל ויסמן
| 22/09/2019 |
צפיות: 1,107
אחת המחלות הנפוצות בימינו – מיגרנה. ובהחלט, לא לכל כאב ראש ניתן להתייחס כלמיגרנה. אנשים שסובלים ממנה יכולים בדקה אחת להסביר לכל המתעניין את הבדלים המבהיקים בין כאב ראש רגיל ומגרנה.
קרא עוד
פתולוגיה של הגפיים : מהן המחלות הכי נפוצות?
ד"ר יגאל ויסמן
| 12/09/2019 |
צפיות: 1,214
פתולוגיות של גפיים הן מחלות שמתבטאות בגפיים תחתונות ועליונות בצורה של כאב, חוסר גמישות והפרעה בתפקוד יומיומי. המביאות למצבים אלו הן טראומות (גם לאחר זמן), דלקות מכל סוג, הרגלי תנוחה, חוסר פעילות פיזי, ועוד. במאמר ניתן לראות איך שיטת דיקור נוירו-סנסורית יכולה לסייע בנושא.
קרא עוד
טווינא: העיסוי הסיני שיחזיר לכם את הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2019 |
צפיות: 490
טווינא היא שיטת עיסוי עתיקת יומין השייכת לעולם הרפואה הסינית. הטיפול יעיל לבעיות רבות, החל מדלקות מפרקים ושרירים תפוסים וכלה באנגינה ובעיות עיכול
קרא עוד
קוהוש שחור: סגולות רפואיות ותופעות לוואי
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 19/06/2019 |
צפיות: 688
קוהוש שחור הוא נוגד דלקות טבעי אשר יעיל במיוחד לנשים בגיל המעבר וכן לאנשים אשר סובלים מבעיות שונות בקיבה
קרא עוד
פשטה שרועה: סגולות רפואיות ותופעות לוואי
פשטה שרועה (Bacopa monnieri) היא צמח אשר משמש רבות באיורוודה. הצמח יעיל לשיפור היכולות הקוגניטיביות
קרא עוד
טארו: שורש שמונע סרטן ומגן על העור
שורש טארו עשיר ברכיבים תזונתיים רבים אשר מסייעים במניעה של בעיות בריאותיות רבות, כמו קטרקט, אנמיה וסוכרת סוג 2
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שיבולת השועל?
שיבולת שועל היא מזון על המסייע למצבים בריאותיים שונים, כמו סוכרת, כולסטרול, מתח, קשיים בשינה, בעיות עיכול, משקל עודף ובעיות עור
קרא עוד
שפת האור: שינוי המציאות בעזרת גיאומטריה מקודשת
ליאת יוגב
| 19/12/2018 |
צפיות: 1,260
שינויים בחיים והגשמת חלומות הם לא דבר שקל להשיג, אך שפת האור מאפשרת ליצור את השינוי המיוחל במבט אחד בלבד
קרא עוד
סוכרת: מניעת המחלה בדרכים טבעיות
סוכרת היא מחלה הנגרמת בשל ויסות לקוי של הגלוקוז בדם. תזונה נכונה וצמחי מרפא יכולים למנוע את המחלה ולהקל על התסמינים שלה
קרא עוד
כיצד מזון משפיע על עור הפנים?
עור הפנים מושפע באופן ישיר מהמזון שאוכלים, לכן הקפדה על אכילת מזונות בריאים והימנעות מסוכרים וממזון מעובד יתרמו לשמירה על עור פנים זוהר ונטול קמטים
קרא עוד