רוצים לרזות? קבלו תפריט לדיאטה

רוצים לעשות דיאטה ולקבל תפריט לדיאטה? תפריט דיאטה יכול תמיד להשתנות ולכן, לפניכם שלושה תפריטים יומיים להורדת משקל מבית היוצר של הדיאטנית הקלינית מירית קרקובסק
מאת מירית קרקובסקי
| 20/11/2006 |
צפיות: 44,189
עלית על המשקל ונחרדת לראות את המספר שהוא הציג? עושה רושם שהגיע הזמן להתחיל לעשות דיאטה.

כולנו יודעים עד כמה השמנת יתר מסוכנת לבריאות, אבל לא רבים מודעים לכך שכל קילוגרם שומן שנסיר מגופנו (כן, אפילו ק"ג אחד) יוכל לשפר אצלנו באופן משמעותי את התחלואות הנלוות להשמנה, כמו סוכרת ויתר לחץ דם.

הדרך הבטוחה והבריאה ביותר לרדת במשקל היא באמצעות ירידה איטית וקבועה של 0.5-1 ק"ג בשבוע. כל ירידה מהירה יותר עשויה לגרום לנו לאבד שרירים במקום שומנים, ולסכן אותנו בהיווצרות אבנים בכיס המרה וחוסרים בויטמינים חיוניים.

קילוגרם שומן גוף מכיל כ-7,000 קלוריות. לפיכך, אם ניצור הפסד שבועי של 7,000 קלוריות באמצעות דיאטה, ספורט או שניהם - אנחנו צפויים לאבד קילו אחד במשקל מדי שבוע.

להתייעצות על תזונה ודיאטה, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום פוד קוא'צינג
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה ודיאטה בילדים
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

מומלץ לאכול מזון מגוון, הכולל לחם ופסטה מחיטה מלאה, אורז מלא ודגנים נוספים, וחמש מנות פירות וירקות ליום.

גם פעילות גופנית יום-יומית כחלק משגרת החיים חשובה לשמירה על המשקל, ומומלץ לבצע לפחות 30 דקות פעילות ליום במרבית ימות השבוע.

כדי שתוכלו לצאת לדרך עכשיו ומייד הכנתי לכם שלושה תפריטים להתחלה קלה ונעימה. שלושת התפריטים מאוזנים מבחינת אבות המזון, והם מורכבים בממוצע מ-50% פחמימות, קצת פחות מ-30% שומנים, והיתר - חלבונים.

במהלך הדיאטה מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום. בהמשך יש כמובן צורך לשנות את התפריט על מנת לגוון, וכמובן להתייעץ עם דיאטנית, כדי שתתאים את התפריט להעדפותיכם הקולינריות. אגב, לסדר הארוחות המוצע כאן אין כל חשיבות, וניתן לשנות אותו. והעיקר - שיהיה הרבה בהצלחה.

תפריט ראשון: 1,200 קלוריות

ארוחת בוקר. 2 פרוסות לחם קל, כף גבינה לבנה 5%, ירק.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. חזה עוף מוקפץ או עשוי במחבת טפלון (כ-150 גר'), ירקות מבושלים.

ארוחת ביניים. 2 ביסקוויטים של פתי בר או פרי.

ארוחת ערב. 2 פרוסות לחם קל, ביצה, כ-50 גר' גבינה לבנה 5% (כ-2 כפות), סלט ירקות.

במשך הערב. כוס גלידה דיאט.

איך אתם עושים דיאטה? לתוצאות הסקר

תפריט שני: 1,400 קלוריות

ארוחת בוקר. גביע יוגורט 3% + 2 כפות גרנולה.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. צלחת ספגטי + רוטב עגבניות (כ-250 גר').

ארוחת ביניים. גביע יוגורט פירות 3%.

ארוחת ערב. פרוסות לחם קל, פרוסה גבינה צהובה 9% (אפשר להכין טוסט), 5 זיתים, סלט ירקות.

במשך הערב. פרוסת לחם קל עם כף טחינה ופרוסת נקניק פסטרמה.

עוד על דיאטות:
מאכלים דיאטטיים משמינים?
האם שמנים פחות חכמים?
מדוע כל כך חשוב לאכול סלט?
זהירות! אוכל ממכר כמו סמים
10 מיתוסים על הרזייה

תפריט שלישי: 1,600 קלוריות

ארוחת בוקר. לחמניה קטנה עם 2 כפות טונה בשמן (לסחוט את השמן לפני), מלפפון חמוץ.
<@ --- IMG_2 --- @>
ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. 2-3 קציצות בשר קטנות, 6 כפות אורז לבן מבושל (בערך ספל), ירקות מבושלים או סלט ירקות + כפית שמן זית.

ארוחת ביניים. חטיף אנרגיה או שקית במבה קטנה.

ארוחת ערב. ספל מרק אפונה, 1 פרוסת לחם.

במשך הערב. מעדן דיאט.

לאתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 123
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 203
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 217
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 243
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 191
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 381
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 224
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 440
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 611
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,902
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד