רוצים לרזות? קבלו תפריט לדיאטה

רוצים לעשות דיאטה ולקבל תפריט לדיאטה? תפריט דיאטה יכול תמיד להשתנות ולכן, לפניכם שלושה תפריטים יומיים להורדת משקל מבית היוצר של הדיאטנית הקלינית מירית קרקובסק
מאת מירית קרקובסקי
| 20/11/2006 |
צפיות: 44,161
עלית על המשקל ונחרדת לראות את המספר שהוא הציג? עושה רושם שהגיע הזמן להתחיל לעשות דיאטה.

כולנו יודעים עד כמה השמנת יתר מסוכנת לבריאות, אבל לא רבים מודעים לכך שכל קילוגרם שומן שנסיר מגופנו (כן, אפילו ק"ג אחד) יוכל לשפר אצלנו באופן משמעותי את התחלואות הנלוות להשמנה, כמו סוכרת ויתר לחץ דם.

הדרך הבטוחה והבריאה ביותר לרדת במשקל היא באמצעות ירידה איטית וקבועה של 0.5-1 ק"ג בשבוע. כל ירידה מהירה יותר עשויה לגרום לנו לאבד שרירים במקום שומנים, ולסכן אותנו בהיווצרות אבנים בכיס המרה וחוסרים בויטמינים חיוניים.

קילוגרם שומן גוף מכיל כ-7,000 קלוריות. לפיכך, אם ניצור הפסד שבועי של 7,000 קלוריות באמצעות דיאטה, ספורט או שניהם - אנחנו צפויים לאבד קילו אחד במשקל מדי שבוע.

להתייעצות על תזונה ודיאטה, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום פוד קוא'צינג
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה ודיאטה בילדים
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

מומלץ לאכול מזון מגוון, הכולל לחם ופסטה מחיטה מלאה, אורז מלא ודגנים נוספים, וחמש מנות פירות וירקות ליום.

גם פעילות גופנית יום-יומית כחלק משגרת החיים חשובה לשמירה על המשקל, ומומלץ לבצע לפחות 30 דקות פעילות ליום במרבית ימות השבוע.

כדי שתוכלו לצאת לדרך עכשיו ומייד הכנתי לכם שלושה תפריטים להתחלה קלה ונעימה. שלושת התפריטים מאוזנים מבחינת אבות המזון, והם מורכבים בממוצע מ-50% פחמימות, קצת פחות מ-30% שומנים, והיתר - חלבונים.

במהלך הדיאטה מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום. בהמשך יש כמובן צורך לשנות את התפריט על מנת לגוון, וכמובן להתייעץ עם דיאטנית, כדי שתתאים את התפריט להעדפותיכם הקולינריות. אגב, לסדר הארוחות המוצע כאן אין כל חשיבות, וניתן לשנות אותו. והעיקר - שיהיה הרבה בהצלחה.

תפריט ראשון: 1,200 קלוריות

ארוחת בוקר. 2 פרוסות לחם קל, כף גבינה לבנה 5%, ירק.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. חזה עוף מוקפץ או עשוי במחבת טפלון (כ-150 גר'), ירקות מבושלים.

ארוחת ביניים. 2 ביסקוויטים של פתי בר או פרי.

ארוחת ערב. 2 פרוסות לחם קל, ביצה, כ-50 גר' גבינה לבנה 5% (כ-2 כפות), סלט ירקות.

במשך הערב. כוס גלידה דיאט.

איך אתם עושים דיאטה? לתוצאות הסקר

תפריט שני: 1,400 קלוריות

ארוחת בוקר. גביע יוגורט 3% + 2 כפות גרנולה.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. צלחת ספגטי + רוטב עגבניות (כ-250 גר').

ארוחת ביניים. גביע יוגורט פירות 3%.

ארוחת ערב. פרוסות לחם קל, פרוסה גבינה צהובה 9% (אפשר להכין טוסט), 5 זיתים, סלט ירקות.

במשך הערב. פרוסת לחם קל עם כף טחינה ופרוסת נקניק פסטרמה.

עוד על דיאטות:
מאכלים דיאטטיים משמינים?
האם שמנים פחות חכמים?
מדוע כל כך חשוב לאכול סלט?
זהירות! אוכל ממכר כמו סמים
10 מיתוסים על הרזייה

תפריט שלישי: 1,600 קלוריות

ארוחת בוקר. לחמניה קטנה עם 2 כפות טונה בשמן (לסחוט את השמן לפני), מלפפון חמוץ.
<@ --- IMG_2 --- @>
ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. 2-3 קציצות בשר קטנות, 6 כפות אורז לבן מבושל (בערך ספל), ירקות מבושלים או סלט ירקות + כפית שמן זית.

ארוחת ביניים. חטיף אנרגיה או שקית במבה קטנה.

ארוחת ערב. ספל מרק אפונה, 1 פרוסת לחם.

במשך הערב. מעדן דיאט.

לאתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 180
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 483
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 527
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 409
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 367
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 761
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 599
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 431
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד