רוצים לרזות? קבלו תפריט לדיאטה

רוצים לעשות דיאטה ולקבל תפריט לדיאטה? תפריט דיאטה יכול תמיד להשתנות ולכן, לפניכם שלושה תפריטים יומיים להורדת משקל מבית היוצר של הדיאטנית הקלינית מירית קרקובסק
מאת מירית קרקובסקי
| 20/11/2006 |
צפיות: 44,134
עלית על המשקל ונחרדת לראות את המספר שהוא הציג? עושה רושם שהגיע הזמן להתחיל לעשות דיאטה.

כולנו יודעים עד כמה השמנת יתר מסוכנת לבריאות, אבל לא רבים מודעים לכך שכל קילוגרם שומן שנסיר מגופנו (כן, אפילו ק"ג אחד) יוכל לשפר אצלנו באופן משמעותי את התחלואות הנלוות להשמנה, כמו סוכרת ויתר לחץ דם.

הדרך הבטוחה והבריאה ביותר לרדת במשקל היא באמצעות ירידה איטית וקבועה של 0.5-1 ק"ג בשבוע. כל ירידה מהירה יותר עשויה לגרום לנו לאבד שרירים במקום שומנים, ולסכן אותנו בהיווצרות אבנים בכיס המרה וחוסרים בויטמינים חיוניים.

קילוגרם שומן גוף מכיל כ-7,000 קלוריות. לפיכך, אם ניצור הפסד שבועי של 7,000 קלוריות באמצעות דיאטה, ספורט או שניהם - אנחנו צפויים לאבד קילו אחד במשקל מדי שבוע.

להתייעצות על תזונה ודיאטה, היכנסו לפורומים שלנו:
פורום פוד קוא'צינג
פורום תזונה ודיאטה
פורום תמיכה בדיאטה
פורום תזונה ודיאטה בילדים
פורום ויטמינים ותוספי תזונה

מומלץ לאכול מזון מגוון, הכולל לחם ופסטה מחיטה מלאה, אורז מלא ודגנים נוספים, וחמש מנות פירות וירקות ליום.

גם פעילות גופנית יום-יומית כחלק משגרת החיים חשובה לשמירה על המשקל, ומומלץ לבצע לפחות 30 דקות פעילות ליום במרבית ימות השבוע.

כדי שתוכלו לצאת לדרך עכשיו ומייד הכנתי לכם שלושה תפריטים להתחלה קלה ונעימה. שלושת התפריטים מאוזנים מבחינת אבות המזון, והם מורכבים בממוצע מ-50% פחמימות, קצת פחות מ-30% שומנים, והיתר - חלבונים.

במהלך הדיאטה מומלץ לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום. בהמשך יש כמובן צורך לשנות את התפריט על מנת לגוון, וכמובן להתייעץ עם דיאטנית, כדי שתתאים את התפריט להעדפותיכם הקולינריות. אגב, לסדר הארוחות המוצע כאן אין כל חשיבות, וניתן לשנות אותו. והעיקר - שיהיה הרבה בהצלחה.

תפריט ראשון: 1,200 קלוריות

ארוחת בוקר. 2 פרוסות לחם קל, כף גבינה לבנה 5%, ירק.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. חזה עוף מוקפץ או עשוי במחבת טפלון (כ-150 גר'), ירקות מבושלים.

ארוחת ביניים. 2 ביסקוויטים של פתי בר או פרי.

ארוחת ערב. 2 פרוסות לחם קל, ביצה, כ-50 גר' גבינה לבנה 5% (כ-2 כפות), סלט ירקות.

במשך הערב. כוס גלידה דיאט.

איך אתם עושים דיאטה? לתוצאות הסקר

תפריט שני: 1,400 קלוריות

ארוחת בוקר. גביע יוגורט 3% + 2 כפות גרנולה.

ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. צלחת ספגטי + רוטב עגבניות (כ-250 גר').

ארוחת ביניים. גביע יוגורט פירות 3%.

ארוחת ערב. פרוסות לחם קל, פרוסה גבינה צהובה 9% (אפשר להכין טוסט), 5 זיתים, סלט ירקות.

במשך הערב. פרוסת לחם קל עם כף טחינה ופרוסת נקניק פסטרמה.

עוד על דיאטות:
מאכלים דיאטטיים משמינים?
האם שמנים פחות חכמים?
מדוע כל כך חשוב לאכול סלט?
זהירות! אוכל ממכר כמו סמים
10 מיתוסים על הרזייה

תפריט שלישי: 1,600 קלוריות

ארוחת בוקר. לחמניה קטנה עם 2 כפות טונה בשמן (לסחוט את השמן לפני), מלפפון חמוץ.
<@ --- IMG_2 --- @>
ארוחת ביניים. פרי.

ארוחת צהריים. 2-3 קציצות בשר קטנות, 6 כפות אורז לבן מבושל (בערך ספל), ירקות מבושלים או סלט ירקות + כפית שמן זית.

ארוחת ביניים. חטיף אנרגיה או שקית במבה קטנה.

ארוחת ערב. ספל מרק אפונה, 1 פרוסת לחם.

במשך הערב. מעדן דיאט.

לאתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 376
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 325
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 252
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 508
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 233
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 253
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 737
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 404
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד