קצר בזמן? תתאמן בהפסקת הצהריים

במקום לבזבז את הפסקת הצהריים שלכם על רכילות משרדית, אפשר לקפוץ לחדר הכושר של העבודה לאימון קצר. כך גם תהיו חטובים יותר, ארוחת הצהרים תתעכל בצורה טובה יותר ובערב תוכלו להתבטל מול הטלוויזיה בלי יסורי מצפון
 עופר קיס
| 11/10/2006 |
צפיות: 3,196
אנשים רבים מנצלים את הפסקת הצהרים במקום עבודתם לאימון כושר קצר. מפאת קוצר הזמן, המתאמנים מבצעים אימון יעיל ופרקטי, ומדלגים על שלב הריכולים ושיחות חדר הכושר לאחר האימון.

בארה"ב, מעסיקים רבים כבר הבינו שעובד פעיל גופנית הוא יעיל יותר, בריא יותר ושמח יותר, וכך גם הממשלה וחברות הביטוח שמדרבנות את המעסיקים לאפשר לעובדיהם לבצע פעילות גופנית. כיוון שבארץ נוהל זה טרם הוטמע , כל אדם לעצמו צריך למצוא את הדרך לבריאותו, ושעת הפסקת הצהרים הינה זמן אידיאלי.

מרבית הפסקות הצהרים מאפשרות למתאמן לבצע אימון של שעה. מבחינות רבות, זהו אימון יעיל מבחינה הגופנית, שכן הגוף חם ומוכן לפעילות. מעבר לכך, הוצאת אנרגיה לפני ארוחה מקטינה את רמות השומנים בדם לאחריה כך שארוחת הצהרים הבאה אחרי אימון גופני תהיה בריאה ומזינה יותר, ולא כזו שתגרום לו ל"נקר" לאחריה מול המחשב.

אבל, עקב הזמן הקצר שעומד לרשות המתאמנים חשוב מאוד לשמור על אימון גופני שיכיל את כל המרכיבים החשובים בשעה אחת. לפניכם, תוכנית אימונים מקוצרת לאנשים המוגבלים בזמן:

פעילות אירובית. פעילות אירובית הינה הפעילות החשובה ביותר בתוכנית האימונים ויש להקדיש לה את מירב הזמן. אם באימון רגיל אנו מבצעים 30 דקות ומעלה של פעילות אירובית, באימון מקוצר נבצע כ-18-20 דקות, כולל התאוששות.

תרגילי כוח. לאחר הפעילות האירובית, חשוב לבחור 4 עד 6 תרגילי כוח המפעילים קבוצות שרירים גדולות. היתרון בתרגילים אלו נעוץ בעובדה שבתרגיל אחד עובדות מספר קבוצות שרירים, תוך שמירה על דופק גבוה.

בין תרגיל לתרגיל חשוב לבצע מתיחה של השריר הנגדי לתרגיל המבוצע. מתיחה זו עוזרת להגמשת הגוף ולביצוע יעיל יותר של התרגיל הבא. בגלל מגבלת הזמן, כל תרגיל כוח יבוצע במחזור אחד בלבד, אך חשוב להגיע קרוב לנקודה בה אין אפשרות לבצע יותר חזרות, בכדי להגביר את התפוקה מהתרגיל.

בטן ומתיחות. בסיום תרגילי הכוח יישארו דקות בודדות לתרגיל בטן מרוכז העובד על כל שרירי הבטן. בסיום האימון, חשוב לבצע מספר תרגילי גמישות ונשימות בכדי להוריד את דופק הלב,לחץ הדם ורמות ההורמונים, במטרה לחזור בבטחה ובערנות להמשך יום העבודה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם עופר קיס
מנהל מקצועי של רשת Great Shape, בעל 20 שנות וותק בענף מועדוני הבריאות. סיים תואר ראשון בחינוך גופני בקנדה, תואר שני בארה"ב, והוסמך כמאמן ע"י ה-"National Strength and Conditioning Association".