כך לא תשמינו בצום

יום צום כמו תשעה באב או יום כיפור יכול להיות יום מאוד משמין. לא מאמינים? על פניו נראה שמדובר ביום שבו אנו מאבדים קלוריות, אבל בפועל... רחל גרנות מסבירה למה ימי צום יכולים להטעות ונותנת 10 טיפים לצום קל ודיאטטי (כן, יש דבר כזה)
 רחל גרנות
| 23/07/2007 |
צפיות: 3,067
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
זה הזמן לנפץ קונספציה מוטעית של רבים: צום יום כיפור לא מרזה, לעתים אפילו להפך, הצום המסורתי יכול בנקל לגרום לעלייה במשקל, במיוחד אם לצום קודמת ארוחה מפסקת של ארבע מנות (לא כולל קינוח), ואחרי הצום אנחנו מפצים את עצמנו על המאמץ הקשה בעוד ארוחה או שתיים (כי מה, לא מגיע לנו?).

אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

1. לפני הצום, להסתפק בארוחה קלה. ארוחה "כבדה" מידי תעורר תיאבון לאחר זמן קצר, ותגרום לנו להיות רעבים עוד יותר.

2. אל תתפתו לתבל את האוכל בתבלינים חריפים ומלוחים, שגורמים לצמא.

3. הארוחה המפסקת צריכה לכלול חלבון (עוף או דג), ורצוי גם פחמימה בכמות לא גדולה מדי (תפוחי אדמה או אורז), לקינוח לאכול משהו קל, כמו פרי.

4. מרק לפני הארוחה מרגיע את הקיבה ועוזר בעיכול.

5. אחרי הצום - לשתות הרבה מים.

6. הארוחה הראשונה אחרי הצום חייבת להיות קלה, כל אחד לפי הרגליו, פרוסת לחם טבולה בשמן זית או פרוסה (קטנה) של עוגה.

עוד על תזונה:
טיפים לתזונה נכונה בעבודה
תזונה טבעית על בסיס פירות
בדיאטה, הדבר הכי חשובה זה להתמיד
איך להיות רזה ב-7 צעדים?
על האצת הקצב המטאבולי

7. אחר כך, שבו ואכלו ארוחה "שפוייה".

8. אחרי שאכלתם, שבו והירגעו, לא לקום מיד למקרר.

9. והכי חשוב, לא לנסות להשלים חסכים של יממה שלמה.

10. ואילו, לכל אלו שחולמים להיות רזים, זה הזמן לערוך חשבון נפש, לבדוק את מידת המוטיבציה והנכונות להשקעה בשינוי וליהנות מהשקט הנהדר שיורד על הארץ.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר