5 טיפים לתזונה נכונה בעבודה

איך שומרים על תזונה נכונה או דיאטה גם במשרד כשסביבך כולם עסוקים בקפה ועוגיות? רחל גרנות מעניקה חמישה טיפים שימושיים לתזונה במהלך יום העבודה, ומזהירה: "הרעבה עצמית במהלך היום, גובה מחיר כבד מאוד בערב בבית"
 רחל גרנות
| 04/09/2006 |
צפיות: 5,505
אתם רוצים לשמור על המשקל או לעשות דיאטה ולא יודעים איך להתמודד עם אותן 9 השעות היומיות שאתם מבלים ליד קופסת העוגיות של המשרד? מספר טיפים יעזרו לכם לשלב בין תזונה נכונה, שמירה על הגיזרה והרצון לרדת במשקל בשעות העבודה.

לחיי הכריך. בניגוד לכל הדעות ללחם יש מספר יתרונות בולטים: בפרוסת לחם אחת או בשתי פרוסות לחם קל יש בסך הכול 80 קלוריות, הוא משביע לאורך זמן, מעלה את רמת הסירוטונין (שאחראי על מצב הרוח), טעים, נגיש, וקל להכנה.

אין שום מניעה לאכול שניים או שלושה כריכים מלחם קל או רגיל עם שילוב של ירקות. חשוב לגוון במרכיבי הכריך, כגון: גבינה, ביצה, פסטרמה, חומוס ועוד, בכדי שהכריך ישדר תיאבון וכיף.

הבאת אוכל ביתי. במקומות עבודה רבים יש מטבחון בו ניתן לחמם את אוכל שהוכן מראש בבית. ארוחה חמה המבושלת נכון כגון: תבשיל ירקות, מתכוני דגים, עוף בגריל ועוד, יכולים לשלב את השליטה על צריכת הקלוריות וסוג האוכל שאנו אוכלים במשך היום.

עוד על בריאות בעבודה:
האם נשות קריירה פחות בריאות?
למה חשוב להירגע כמו שצריך בסוף השבוע?
איך מורידים את רמות הלחץ?
על אושר ופרפקציוניזם
עבודה משעממת יכולה להביא להתקף לב

ירקות. הירקות זו הבחירה הטיבעית והראשונה של כל מי שרוצה לרדת במשקל או לשמור על הגיזרה, שכן הירקות מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים יחד עם ערכים קלוריים נמוכים, ויטמינים ומינרלים חיוניים.

תכולת הסיבים הגבוהה בירקות הופכת את ערכם הקלורי של הירקות לחסר משמעות. אכילת ירקות מסייעת לעיכול ועוזרת במניעת סוגי מחלות כגון: סרטן המעי הגס, סוכרת, הורדת כמות השומנים בדם ועוד.

הירקות הינם מרכיב הכרחי בתפריט, לכן ממומלץ לאכול סלט או ל"נשנש" ירקות בין הארוחות.

ארוחה במסעדה. היתרון הגדול של ארוחה במסעדה הוא שהמנה מוגדרת מראש ואין תוספות. לכן, במידה ובוחרים נכון את המנה אפשר לאכול ארוחה מלאה עם ערך קלורי נמוך יחסית.

גיוון. בכדי לשלב בין אכילה נכונה, הורדה במשקל, ושמירה על הגזרה חשוב לגוון את התזונה במהלך העבודה. ניתן לשלב בין מסעדה טובה, ירקות או כריך, אך חשוב מאוד לא להרעיב את עצמך במהלך היום, אלא לשלב, לגוון ולא לדלג על ארוחות.

"הרעבה" במהלך היום גובה את המחיר בערב בבית. הרווח "הקלורי" של אי אכילה במהלך היום מסתיים בדרך כלל מול המקרר בהפסד קלורי אדיר המלווה בהרגשת כעס תסכול וייאוש.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד