אימונים ותזונה נכונה במקום ניתוח אסתטי

מי לא רוצה להציג מראה חטוב ולהחזיק בהיקפים צרים? כיום מוצעים אינספור ניתוחים אסתטיים לשיפור מראה הגוף וקל לבחור בדרך זו על פני אימונים ותזונה נכונה על מנת לזכות במראה הנחשק. אבל שום סכין לא תחליף את היתרונות שיש לאימונים ולתזונה נכונה להציע
ד``ר איתי זיו
| 11/06/2014 |
צפיות: 27,268
ניתוחים אסתטיים להמסת שומן והצרת היקפים – לא עדיף להתאמן ולאמץ תפריט היפו קלורי?
תחום האסתטיקה בעולם בכלל ובישראל – בפרט מגלגל מאות (ואף מליארדים במדינות גדולות) מיליוני שקלים. התחום נמצא בעלייה מתמדת והמודעות לאסתטיקה פלסטית נעשית שכיחה מאוד ונעשה בה שימוש על ידי סוגים רבים של אנשים ובעיקר אלה שמסוגלים מבחינה כלכלית להרשות זאת לעצמם.

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום מתיחת פנים, מתיחת בטן
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה

קצרה היריעה מלציין את כל הטיפולים הקיימים אך נאיר את העובדה שמדובר במאות של טיפולים וניתוחים מקובלים. נזכיר גם שחלק מהטיפולים נעשים על בסיס קבוע וייתכן שאף בכל מעגלי החיים (לדוגמה - הזרקת בוטוקס). נציין כאן ניתוח שכיח והנו המסת שומן (בדרך כלל באזור הבטני או המותני – אך לא רק). הטיפול מתאים לאזורים ספציפיים בהם האדם מעוניין לשפר באמצעות כך את ההופעה החיצונית.

חשוב לדעת שהפונים לניתוחים אלה לעיתים מבצעים פעילות גופנית ולא רואים תוצאות וישנם כאלה (לא מעטים) שלא מתאמנים כלל ומעוניינים לשפר הופעתם באמצעות הפחתת השומן באזורי גוף מסוימים. בכל מקרה מדובר באנשים שלא סובלים מהשמנה מורבידית (קיצונית) או BMI קיצוני, אלא כאלה שעליהם להפחית במשקל ואחוז השומן ולא מצליחים, כאמור, מסיבות שונות לעשות זאת. במקרה זה הם מעדיפים קיצורי דרכים – תופעה ללא צל של ספק!


מוכרות מספר דרכים לטיפול לרבות: המסת שומן באמצעות גלי רדיו – RF, המסת שומן באמצעות לייזר, המסת שומן באמצעות אולטרה סאונד, המסת שומן באמצעות הזרקה. מסתבר שניתוחי המסת השומן מתאימים גם לאלה שמעוניינים להבליט את שרירי הבטן. ואכן באמצעות ניתוח המסת השומן באזור הבטני מגיעים למצב בו רואים את שרירי הבטן. חשוב לציין שעל מנת לראות את 'הריבועים' המפורסמים של הבטן (שרירי הבטן) יש להפחית את אחוז השומן התת עורי עד מתחת לממוצע! גברים – 13-20% שומן ונשים 22-30% שומן.

ברם, נציין שגם לשמור על התוצאה שהושגה לא קל ויש צורך במשמעת עצמית גבוהה ואימוץ אורח חיים ספורטיבי – משימה לא קלה לרבים מהאנשים ולכן יש כאלה ש'פוגשים' את סכין המנתחים מספר פעמים במהלך חייהם וכל זאת לשם שיפור ההופעה החיצונית.

באופן כללי, על מנת להפחית שומן לרמה שמתחת לממוצע יש צורך במשמעת עצמית גבוהה מאוד ולכן רק בודדים מצליחים בכך. או אז, יש להקפיד על תפריט תזונתי היפוקלורי (דל קלוריות), ביצוע אימונים מתאימים על בסיס קבוע כמעט בכל ימות השבוע, הקפדה על שינה מספקת, הימנעות משתיית אלכוהול, עישון ועוד. אי הקפדה על אלה תיפגע בתוצאות שיושגו. מכיוון שמדובר באנשים רבים שלהם אין את כוח הרצון הנדרש או אולי הזמן שיש לפנות לשם האימונים הנדרשים להשגת התוצאות, הם נעזרים בטיפולים אלה ואחרים על מנת להשיג את המטרה.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
טיפים מנצחים לשיפור הכושר - חלק א'
איך להיות פעילים ב-10 צעדים
חג האביב בסימן חזרה לכושר
עושים סדר ספורטיבי בבלאגן
פעילות גופנית לשיפור קשב וריכוז

ביצוע אימונים לא אפקטיביים והקשר לביצוע ניתוחי המסת שומן


באופן רנדומלי ניתן להבחין ברבבות אנשים המתאמנים על בסיס קבוע ובישראל, ללא צל של ספק, חלה עלייה במספר האנשים העוסקים בפעילות גופנית (לרבות: ריצה, רכיבה על אופניים ועוד). המעניין הוא שלמרות זאת, עולה ממחקרים ומסקרים שנעשו בישראל בשנים האחרונות שחלה עלייה במשקל ואחוז השומן. אם כך, ניתן להסיק שרק ביצוע של אימונים מסוגים שונים לא מספיק על מנת למגר את תופעת ההשמנה הכה פופולארית בשנים האחרונות ומוגדרת מזה מספר שנים כמגיפה. יש צורך במעבר לכך. כלומר: לבצע אימונים אפקטיביים בהיקף מתאים. אילולא כן, ניתן להתאמן מדי יום ולא ממש להשיג התוצאות הרצויות. אי לכך, חשוב לקבל תוכנית מאיש מקצוע רציני הבקיא בנושא האימון והתזונה ולנסות דרך זו בטרם פונים לאפשרות הניתוחית – אסתטית.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר איתי זיו
סגן מנהל קמפוס 'שיאים' באוניברסיטת תל אביב. מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר. מומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר, הוציא לאור את האנציקלופדיה לפעילות גופנית בשם: "עוצמות חדשות, כושר במעגלי החיים" שהנו המדריך המקיף ביותר שנכתב בשפה העברית.

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד
  • ד"ר אחיה אמיר
    ד"ר אחיה אמיר
    מומחה לגסטרו-ילדים מחלות כבד, תזונת ילדים ורפואת ילדים. תחומי טיפול: כאבי בטן כרוניים, עצירות כרונית, קרוהן, קוליטיס, צליאק, הליקובקטר פילור, מחלות רפלוקס ועוד. ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,024
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,657
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 18,985
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,398
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,623
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,253
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,923
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,638
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,296
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,297
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד