חג האביב בסימן חזרה לכושר

היינו יושבין ומסובין, בעיקר יושבין, וזה הזמן להזיז שוב את הגוף ולשוב לכושר. מה צריך לעשות כדי לחזור לשגרת האימונים? איך להיפטר מהקלוריות שצברנו במהלך החג? הנה 5 טיפים שיעזרו לנו לקום מהכורסא ולחזור לכושר
מאת אביעד אלישע
| 17/04/2014 |
צפיות: 28,878
זהו, נגמרו התירוצים: החג עוד מעט מסתיים, המשפחה נהנתה מהחברה המשותפת, מאכלי החג כבר מאחורינו. אמנם תכננתם הפסקה קטנה מאימונים, אבל זו הפכה להפסקה גדולה וגם אם הרצון לחזור לכושר חזק ובועט, מכון הכושר או הסטודיו נראים רחוקים מתמיד. איך יוצאים ממעגל הרביצה, קמים ומתחילים להזיז את הגוף? הנה כמה טיפים שיעשו טוב גם לבריאות וגם למצפון:

למידע נוסף בנושא כושר גופני הכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה

1. קבעו מטרה הגיונית


אם המטרה קשה מאוד להשגה ואינכם מאמינים בעצמכם מראש, קרוב לוודאי שלא תנסו אפילו. וכשהמטרה בלתי מושגת, זו אינה מטרה אלא פנטזיה. הסוד הוא לדעת את יכולותיכם ומגבלותיכם. התייעצו בצוות המאמנים כדי לקבוע לעצמכם מטרה הגיונית שאפשר להשיגה בפרק זמן נתון וזכרו: כל שינוי גדול מתחיל בצעדים קטנים.

2. בדקו אם הזמן מתאים


כשקובעים מטרה ומשיגים אותה, הדימוי העצמי והביטחון מתחזקים, ולהפך - כשלא עומדים במטרה, הדימוי העצמי והביטחון ביכולתנו לבצע דברים ולקיים הבטחות נפגע. לכן, בזמן קביעת המטרה, קודם כל בדקו עם עצמכם אם אתם מוכנים נפשית ופיזית להשלכות שלה. אם לא, עדיף לדחות אותה לזמן טוב יותר מאשר להיכשל, כיוון שכישלון רק יעמיק את הבור והחזרה לאימונים תלך ותתרחק. כדאי לבחור את התקופה העדיפה ביותר לחזרה לאימונים, אך לזכור כי אין תקופה מושלמת אלא רק נוחה יותר מאחרות.


3. התאימו את המטרה לאורח חייכם


החלטתם להתאמן מדי בוקר בשעות 7-6. האם אתם משכימי קום באופן טבעי או שיציאה לאימון בשעות אלה תיראה לכם כעונש? לפני שקובעים מטרה, חשוב מאוד לבדוק אם היא מתאימה לאורח החיים שלכם. בחרו את הזמן הטוב ביותר במהלך היום ליישם את המטרה, ואז בחרו את סוג האימון המתאים לכם ביותר. למי שלא נוהג לרוץ, למשל, אימוני ריצה יכולים להוביל לסבל רב ולהפסקת האימונים כבר בשבוע הראשון. התייעצו עם צוות המאמנים והתאימו לעצמכם את האימון שממנו תפיקו את מרב ההנאה והתועלת.

4. הכניסו את האימון ללו"ז


רשמו ביומן את יום ושעת האימון. ברגע שפיניתם לאימון מסגרת זמן בלו"ז הצפוף שלכם, הסיכוי לקיומו גובר. מה שלא כתוב שחור על גבי לבן נוטה ללכת לאיבוד. כמו כן, נסו לקבוע אימון עם חבר, שיביא להתחייבות של שני בני הזוג. לא תרצו להיות אלה שביטלו את האימון, נכון? אם אין לכם עם מי להתאמן, קבעו עם מאמן. הבריאות שלכם שווה יותר מהכסף שיעלה המאמן, הסיכוי שיבריז נמוך עד לא קיים והתמורה היא עצומה.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
עושים סדר ספורטיבי בבלאגן
הליכה נורדית כבר ניסיתם?
תזונה נכונה לספורטאי הצעיר
למה לי אירובי עכשיו?
אימון ביתי למתאמנים כבדי משקל

5. קומו מהספה!


אז החלטתם על התאריך הנוח ביותר להתחלה, התייעצתם עם איש מקצוע במכון הכושר וקבעתם מטרות ריאליות. החלטתם מה יהיה האימון האידיאלי עבורכם, ותיאמתם את האימון הראשון עם חבר או עם מאמן אישי. מה נותר? לקום מהספה, ללבוש בגדי ספורט ולצאת לדרך. קדימה

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,166
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,974
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,175
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,543
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,773
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,572
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,066
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,727
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,371
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,418
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד