אורח חיים בריא בשבעה צעדים

כולנו שואפים לחיות נכון ולקיים אורח חיים בריא. אך היכן מתחילים? בספורט או בתזונה? או אולי בשניהם? לפניכם שבעה צעדים בדרך לקיום אורח חיים בריא. לקרוא וליישם
 אסנת בירנבאום
| 21/08/2013 |
צפיות: 3,315
"בני אדם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף,
ואז הם מאבדים את כספם כדי להציל את בריאותם.
בשל מחשבותיהם על העתיד הם שוכחים את ההווה,
וכך אינם חיים לא למען ההווה ולא למען העתיד
ובה בשעה שהם חיים כאילו לעולם לא ימותו,
הם מתים כאילו מעולם לא חיו". - קונפוציוס

למידע נוסף בנושא אורח חיים בריא הכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום תזונה קלינית

האם אתם מרגישים חיוניים, ערניים וקלילים, מצליחים להפיק את המיטב ואוהבים את מה שיש? אם כן – אשריכם. אם לא - אז הנה שבעה צעדים קטנים שעשויים להוביל אתכם לשם. כי לפעמים צעד אחד קטן יכול להביא לשינוי גדול.

הצעד הראשון - רצון וכח



אתם רוצים לאכול בריא, רוצים להיות רזים, אבל משום מה אתם עדיין עומדים מול המקרר, חוטפים את הדברים שהכי מרחיקים אתכם מהיעד ואחר כך מצטערים. רצון זה טוב, אבל רצון בלבד לא ממש גורם לנו לזוז ולהתחיל לפעול. הרצון זקוק לכח שידחוף אותו. הכח הזה הוא המוטיבציה. דמו כי הרצון הוא מכונית שתיקח אותנו אל המטרה, והמוטיבציה היא המנוע. רצון פלוס מוטיבציה = הגעה ליעד.

הצעד השני - מפטרים את הנהג האוטומטי


הרגל הוא למעשה נהג אוטומטי, אנו פועלים בלי לחשוב. כאשר אנו מפטרים את הנהג האוטומטי, אנחנו מתחילים לפתח מודעות, תשומת לב למה שאנחנו עושים ולנעשה סביבנו. מתחילים לממש את זכות הבחירה החופשית. בוחרים מתוך עוצמה ושיקול דעת ולא נכנעים מיידית לכל פיתוי. אז אולי נמצא את עצמנו לפעמים עם העוגה או הגלידה, אך מתוך בחירה ולא כניעה אוטומטית. זה נותן לנו את הכח להמשיך הלאה. לעומת זאת אם אנו נכנעים, אנו חשים חלשים ומתוסכלים ולפעמים בא לנו לשבור את הכלים ולשוב ולהיכנע להרגלים הישנים.

הצעד השלישי - סוף מעשה בתכנון תחילה


איש חכם אחד אמר שזמן זה לא כסף, זמן זה הכל! אז אחרי שמחליטים לקחת את ההגה לידיים, קובעים יעד ומתחילים לתכנן את הדרך, כדאי להכניס את הדברים ליומן - קובעים לוח זמנים לארוחות, לפעילות גופנית, לקניות. אפשר לתכנן מראש תפריט שבועי אישי או משפחתי ואפילו להכין ארוחות למספר ימים. חשוב שהאפשרויות הבריאות תהיינה זמינות.


הצעד הרביעי – רחוק מהעין רחוק מהפה


מזון שלא יכנס הביתה או למשרד לא יכנס לפה.
עושים סדר במקרר ובמגירות, מסלקים מזון לא חיוני התופס מקום של מזון חיוני.
יוצאים לקניות כשהבטן מלאה - כשרעבים קונים יותר.
מגיעים לסופר עם רשימת קניות מסודרת בהתאם לתפריט השבועי - זה חוסך קלוריות וגם כסף.
בוחרים מצרכים חיוניים התורמים לבריאות. הכוונה למוצרים דלים בסוכר ושומן ועשירים בסיבים תזונתיים.
מצטיידים במוצרי מזון עם חיי מדף ארוכים שאפשר לאחסן במשרד או במכונית.
רצוי שכל מנה תהיה באריזה אישית, כך לא נתפתה וניסחף בכמויות.

הצעד החמישי - עוברים לצלחות קטנות


בין אם אכלנו מנה קטנה או מנה גדולה, תחושת השובע תגיע רק כ-20 דקות מתחילת הארוחה וזו עובדה פיזיולוגית. הבעיה היא שבסוף ארוחה גדולה אנו מרגישים מלאים מדי וכשהבטן מלאה, הנפש יגעה והמשקל בעליה. העודף נאגר במחסני השומן. מה שיכול לעזור לנו להתמודד עם המנה הקטנה, זה אחד ההרגלים החשובים ביותר - "לאכול לאט" כי כשאוכלים לאט, אוכלים מעט. כדאי ללעוס היטב את המזון וליהנות מכל ביס ואם תניחו את הסכו"ם בין ביס לביס זה יהיה הרבה יותר קל.

הצעד השישי - מנשנשים בין הארוחות וכך אוכלים פחות!


רעב משמין! לכן חשוב לתדלק את הגוף בנשנושים בריאים בין הארוחות. אם אוכלים כל 3-4 שעות, שומרים על תחושת שובע ממושכת וגם לא מפריזים בארוחות. הצעות לנשנושים: פרוסת לחם עם ממרח, פרי עם אגוזים, יוגורט, ירקות, ביצה קשה. גם לאירועים ומסעדות לא מגיעים מורעבים, אפילו שעה לפני, כדאי לחטוף משהו. בישיבות או לאירוח עורכים שולחן יפה ומגישים פירות טריים, פירות מיובשים, אגוזים, שקדים, קטניות כמו גרגרי חומוס, פול ואדממה, ירקות עם מטבלים.

לכתבות נוספות בנושא אורח חיים בריא:
בני גיל הזהב, שמרו על אורח חיים בריא
ארוחת בוקר זה אורח חיים בריא
האם שיער קצר יכול להתאים לך?
מדידות אנתרופומטריות לבריאות טובה
פעילות גופנית בהריון, זה כדאי

הצעד השביעי - סופרים צעדים במקום קלוריות


משלבים לפחות פעמיים בשבוע פעילות גופנית. בנוסף, אפשר לשרוף כ-500 קלוריות ביום, אם מוסיפים צעדים במסגרת הפעילות היומיומית השוטפת - עולים במדרגות במקום במעלית, בוחרים מקום חנייה רחוק יותר, מרבים בהליכה במקום העבודה, מנהלים ישיבות בעמידה או תוך כדי הליכה.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם אסנת בירנבאום
דיאטנית קלינית בגישה פילוסופית. יועצת תזונה מוסמכת RK שוויץ. משלבת את עולם הרגש, הרוח והשכל באמצעות כלים יחודיים. מלווה להצלחה ולהעצמת איכות החיים. מרצה ומנחה סדנאות לתזונה וחשיבה מודעת. חברה בעמותת עתיד.

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,215
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,056
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,224
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,592
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,817
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,678
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,109
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,779
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,393
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,443
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד