מדוע פרוביוטיקה מומלצת לספורטאים?

על פניו, ספורטאים אמורים להיות בריאים במיוחד. אולם האימונים האינטנסיביים יוצרים בגוף תנאי לחץ והתפקוד התקין של מערכת העיכול לא פעם נפגע. פרוביוטיקה עוזרת להסדיר את תהליך העיכול. בנוסף פרוביוטיקה מסייעת לספורטאים שחלו להחלים
מאת ד"ר דפנה לב
| 07/02/2013 |
צפיות: 12,468
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
יש לי מיתוס לנפץ. מוכנים היכון צא - לספורטאים יש הרבה בעיות עיכול למרות שהם אוכלים בריא.
איך זה יכול להיות? אימון עצים נחשב על ידי הגוף כמקור לחץ ובמצבי לחץ תהליך העיכול אינו מנהל כשורה. מה עושים? ניתן ליטול תוספים על מנת לשפר את תהליך העיכול.

למידע נוסף בנושא פרוביוטיקההיכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום מחלות זיהומיות
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ספורט

פרוביוטיקה


מי לא שמע את המילה פרוביוטיקה? מאז שאנו קטנים אנו יודעים כי בעולם יש טובים ויש רעים, הדבר נכון גם עבור חיידקים. ישנם חיידקים פרוביוטים התומכים במערכת העיכול, מסייעים בפירוק מזון ובמניעת עצירות, תוקפים חיידקים פתוגנים הגורמים למחלות, מעודדים את מערכת החיסון ומגבירים ספיגה של מינרלים.

החיידקים הפרוביוטים הלוא הם החיידקים הידידותיים, נמצאים לאורך צינור העיכול ובמיוחד במעי הגס. קיימים מאות סוגים שונים של חיידקים פרוביוטים ואחרים במעי, כאשר כל אחד מהם הוא בעל תפקיד שונה במערכת העיכול.

התועלת של תוספי פרוביוטיקה


לעיתים קרובות מדי, בשל סיבות רבות ומגוונות אין מספיק חיידקים טובים- פרוביוטים, אנחנו רוצים להיות ייבואנים, עם אישורים או בלי אישורים עוד חיידקים נחוצים! כאשר יש כאבי בטן בלתי מוסברים, גזים מרובים, שלשולים נפיחויות, ועוד כל מיני מחלות כרוניות, מוצרי הפרוביוטיקה יועילו מאוד.

חיידקים פרוביוטים מועילים בשלל דרכים, החל מעזרה ראשונה במצבי בריאות מסוימים, עד הבראה מלאה תוך עידוד ותמיכה טבעית להגברת ה"ילודה" אצל החיידקים ו"התרבות טבעית" כמו שנהוג אצל היהודים. לחיידקים יש תכונה להתרבות. ולכן כל מה שצריך לעשות זה לאפשר לגוף את התנאים המתאימים ואת התזונה הנכונה להבראת הפלורה.


מדוע תוספי פרוביוטיקה חשובים במיוחד לספורטאים?


בחדר הכושר יש באמת ריבוי חיידקים וזאת אומר במאמר מוסגר, החיידקים האחרים גורמים למחלות קלות בדרכי הנשימה ולשפעת. אי אפשר להתאמן עם שפעת וגם אחרי שהיא נגמרת, צריך לאפשר מנוחה.

לספורטאים שנאלצו לקחת אנטיביוטיקה עקב שפעת, דלקת ריאות או דלקת גרון מומלץ במיוחד
לקחת פרוביטיקה עם או אחרי נטילת האנטיביוטיקה. הדבר נכון גם עבור ילדים מתאמנים או בנבחרות וחוגים. בנוסף לחיזוק מערכת החיסון ישנן תועלות נוספות בפרוביוטיקה. ישנו שיפור בספיגת סידן, מגנזיום, ברזל וויטמיני ‏B כאשר פלורת המעי יותר חזקה ועשירה.

ספורטאים החווים גזים וכאבי בטן עלולים לא "לתת הכל" באימון וזו תחושת פספוס קשה מנשוא.
קחו כמוסות חיידקים פרוביוטים לפני שאתם אוכלים, במיוחד בארוחה שלפני האימון.

לנשים- הפרוביוטים עוזרים בטיפול ומניעה של פטרת הוגינה ודלקות חוזרות בדרכי שתן. אתם מתארים אישה ספורטאית, מתאמנת או מאמנת עם גירודים לא רצוניים? ממש מביך ולא נעים. אני מכירה נשים שנאלצו לבטל אימונים רק בשל גירודים, גירוים, הפרשות ואי נוחות.

בנוסף, ספורטאיות רבות סובלות מקנדידה. הסטרס, האימונים, ההזדקקות למתוקים ועוד כל מני סיבות אינטימיות יכוליות להוביל להתרבות של קנדידה. אם אתן סובלות מהפרשות וגרד וטיפול מערכתי ומקומי בפרוביוטיקה לא עוזר, כדאי להתייעץ עם רופא.

האם משקאות פרוביוטיים מועילים?


יש השואלים אם במשקה פרוביוטי, משקה יוגורטי, משקה בוקר כזה או אחר יש "מספיק" חיידקים, התשובה פשוטה, במשקאות כאלה יש כמות קטנה של חיידקים טובים כפי שכתוב, אבל בנוסף ישנה כמות רבה של סוכר. ידוע שסוכר מעודד תסיסה חיידקית שגורמת לגזים, הכיצד החיידקים יוכלו להתרכז במלאכתם נאמנה כשיש כמות סוכר כה גדולה? כלומר על מנת להפיק תועלת מתוספת של פרוביוטיקה יש ליטול כמוסות או אבקה פרוביוטיים.

לכתבות נוספות בנושא תזונה נכונה:
גזים: עדיף שלא לשמור בבטן
במקום דיאטה נסו לשפר את התזונה שלכם
כיצד להתמודד עם פרצי תשוקה למזון מסוים?
12 חטיפים בריאים שמצויים בכל בבית
מאכלים שלא ידעתם שיש בהם מלח והרבה

הקשר בין תזונה לפרוביוטיקה


אם אתם אוכלים תזונה בריאה עם הרבה סוכרים, התועלת שבתוספי פרוביוטיקה תהיה נמוכה. תמרים, תפוחים ודבש על גרנולה אלה סוכרים שתוססים במעי ויוצרים גזים במערכת העיכול. יש להקפיד על צריכה מתונה של סוכרים גם כאשר הדחף למתוק מתעורר בעקבות האימון.

ניתן ליצור קשר עם ד"ר דפנה לב בטלפון 054-5468336

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מרים מייזל
    ד"ר מרים מייזל
    אורחות חיים, רפואת משפחה ד"ר מייזל היא מומחית ברפואת משפחה ובעלת רישיון לעסוק בהיפנוזה רפואית. דוגלת בתזונה בריאה. בשנת 2018, חיברה ד"ר מייזל פרק בספר לימוד לרופאים. פרק זה עוסק במחקרים שמביעים... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 942
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 712
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,624
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,159
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 560
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 638
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 535
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 772
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,172
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 436
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד