6 דרכים לשפר אימון אירובי

כדי להשיג כושר גופני אופטימלי נדרש שילוב בין אימוני כוח לאימוני אירובי. אימון אירובי מקפיץ את הדופק ושורף את הקלוריות העודפות. רוצים לשפר את האימון האירובי ולהפיק ממנו את המירב? הנה 6 טיפים כיצד לעשות זאת
מאת נועם קפלן
| 02/01/2013 |
צפיות: 3,891
המילה אירובי פירושו עם חמצן. פעילות אירובית היא פעילות גופנית מהירה שמחישה את זרימת הדם בגוף. במהלך אימון אירובי, הלב והריאות חייבים לעבוד קשה כדי לעמוד בדרישות הגוברות של שרירי הגוף לחמצן. אימון אירובי כרוך בתנועות חוזרות ונשנות של קבוצות שרירים גדולות בגוף כמו קבוצות השרירים בזרועות וברגליים. קיים מגוון רב של אימונים אירוביים לבחירה. רכיבה על אופניים, שחייה וריצה הן רק כמה מן האפשרויות הקיימות. אימון אירובי בחדר הכושר לרוב מתבצע על הטריינר, ההליכון או אופני הספינינג.

למידע נוסף על אימון אירובי היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום כושר קרבי
פורום רפואת ספורט

6 דרכים בהן ניתן לשפר את האימון האירובי:

1. מתחילים לאט!


גם אם אתם מסוגלים לרוץ על המסילה במהירות 16 קמ"ש לאורך שעה, כדאי להתחיל אימון אירובי בהליכה קצבית במהלך 5-7 הדקות הראשונות של האימון (5 עד 7 קמ"ש). חימום מתון בתחילתו של האימון האירובי מאפשר לגוף להתכונן לקראת פעילות אירובית עצימה יותר. הליכה קצבית מזרימה דם לשרירים ועוזרת לכם להתכונן פסיכולוגית להמשך האימון.

2. בלי ידיים!


מתאמנים רבים מבצעים אימון אירובי במהירות גבוהה על מסילה אך מחזיקים בידיות המכשיר לאורך כל האימון. הדבר גורם ל"נעילה" של חלק הגוף העליון ולהפעלה של חלק הגוף התחתון בלבד בזמן האימון האירובי.

אימון אירובי הכולל פעילות אקטיבית של הידיים, אפילו במהירות צעידה נמוכה יותר, הוא אימון אפקטיבי יותר. ככל שנפעיל יותר קבוצות שרירים ביותר אינטנסיביות ליותר זמן נשרוף יותר קלוריות ונשפר יותר את היכולת האירובית שלנו.


3. חדל קשקשת!


אם אתה נוהגים להתאמן לצד חבר ומכר ומוצאים את עצמכם מדברים תוך כי האימון, סימן שאתם
מסוגלים ליותר. אימון אירובי אינטנסיבי אינו מותיר אנרגיה לדיבורים. אם כבר טרחתם להגיע לחדר הכושר - נסו להפיק מכך את המירב. שיחות עם חברים ניתן לעשות בין סט לסט באימון הכוח או בבר הבריאות של המועדון – אחרי האימון!

4. תנו לקצב לסחוף אתכם!


מוסיקה מתאימה יכולה לעשות פלאים לאיכות האימון האירובי שלכם. מוסיקה קצבית בווליום קצת מעל הבינוני תגרום לכם להיות נמרצים יותר, ערניים יותר וכתוצאה מכך לבצע אימון אירובי אינטנסיבי וממושך יותר. אל תסמכו על מועדון הכושר שיספק לכם מוסיקה מתאימה, תמיד יהיה מי שהמוסיקה לא תהיה לטעמו או הווליום גבוה מדי עבורו. דאגו להצטייד במכשיר mp3 או I Pod ואוזניות כדי להבטיח תנאים אופטימאליים לאימון האירובי שלכם.

5. הקפידו לשבור שגרה!


אל תבצעו כל הזמן את אותו סוג אימון אירובי, השאירו לעצמכם מקום לשנות ולגוון אחת לתקופה. אם לדוגמא אתם מבצעים אימון אירובי שלוש פעמים בשבוע, בצעו שני אימונים קבועים ואת השלישי החליפו בכל שבוע לסוג אימון אירובי אחר. אתם יכולים להשתמש בתוכניות השונות שמציע המכשיר (Hill, Fat Burn Random, וכו'), או פשוט לשנות בעצמכם את : משך האימון, השיפוע/עומס, אימון אינטרווליים או פשוט את סוג המכשיר (קרוס טריינר, מסילה, אופניים, שיעור ספינינג, WAVE ועוד).

לכתבות נוספות בנושא אירובי:
מה גורם לנו להתמכר לאימוני אירובי?
ספורט לחולי סוכרת: מה מותר ומה אסור
חמש סיבות להתחיל לרכוב על אופניים
אף פעם לא מאוחר ללמוד לרכוב על אופניים
אימון אירובי: כך תביסו את הפירות היבשים

6. תדלקו לפני ובזמן האימון!


הדלק שלנו לפעילות לצורך אימון אירובי הוא כמובן המזון שאנו אוכלים. כמובן שלאכול סטייק בפיתה חמש דקות לפני אימון אירובי רציני הוא רעיון רע. לפני האימון הקפידו להזין את גופכם בפחמימות. אכילה של בננה, תמר מיובש או חטיף אנרגיה רבע לפני אימון אירובי תעניק לכם את האנרגיה הדרושה להשלמת האימון ותשפר את הביצועים שלכם במהלכו. אם אתם מרגישים מחסור באנרגיה במהלך אימון אירובי נסו לשתות משקה ממותק או לאכול משהו מתוק כמו תמר מיובש, 20 דקות לאחר תחילת האימון.

הכותב הינו מנהל ב- Go Active, ניתן ליצור קשר בטלפון 073-2100064

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,100
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,773
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,048
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,443
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,678
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,366
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 37,969
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,676
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,319
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,343
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד