10 מיתוסים לגבי הרזיה

"אסור לאכול לאחר שבע בערב", "חייבים לוותר על מתוק" אלה מקצת המיתוסים הרווחים לגבי הרזיה. מה האמת מאחורי המיתוסים הללו וכיצד ניתן לעבור תהליך הרזיה שפויה ללא התקפי רעב בלתי נשלטים?
מאת נועם קפלן
| 19/11/2012 |
צפיות: 14,656
לפניכם 10 מיתוסים נפוצים בנוגע להרזיה והאמת מאחורי המיתוסים הללו:

מיתוס הרזיה 1: "כדי להצליח בתהליך בהרזיה צריך לאכול כמה שפחות"


הרזיה נכונה היא איננה הרזיה בכסאח. נכון שכדי לרזות צריך לאכול פחות ממה שאנו אוכלים כרגע, אך יצירת גרעון קלורי גדול במהירות יכניס את הגוף למתח מה שלא יביא להרזיה כלל. גרעון קלורי של 300-500 קלוריות ליום יביא להרזיה מתונה שתשמר לאורך זמן.

למידע נוסף בנושא הרזיה היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום תזונה בהריון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית

מיתוס הרזיה 2: "אסור לאכול אחרי 19:00"


ישנם אנשים שיכולים להישבע כי זה המפתח שלהם להרזיה. אך למרות זאת אין כל ביסוס מדעי לטענה הזו, רק ההסבר ההגיוני כי אותם אנשים שהרזו כתוצאה מהגבלת שעות האכילה אכלו פחות קלוריות במהלך היום ולכן הצליחו בתהליך ההרזיה. סך הקלוריות היומי הוא זה שקובע ולא שעת הארוחה.

מיתוס הרזיה 3: "אסור לאכול פחמימות – הן משמינות"


פחמימות שוות בערכן הקלורי לחלבונים: 4 קלוריות לגרם. ההרזיה המהירה כתוצאה מדיאטה דלה בפחמימות מגיעה בעיקר מאובדן נוזלים – זוהי אינה הרזיה אמיתית. לאורך זמן קשה להתמיד בתפריט נטול פחמימות. על כן כדי להשיג הרזיה אמיתית יש לדבוק בתפריט מאוזן בעל מאזן קלורי שלילי מתון.

מיתוס הרזיה 4: "צריך לאכול 3 ארוחות גדולות ביום, בלי נישנושים"


כדי להצליח בתהליך ההרזיה אפשר בהחלט לאכול 3 ארוחות גדולות, אך מרבית הדיאטניות ימליצו על מספר ארוחות בינוניות הפזורות על פני היום. היתרון של פריסת הארוחות בתהליך ההרזיה הוא יצירת תחושת שובע ארוכה יותר שתמנע התקפי רעב בלתי נשלטים.

מיתוס הרזיה 5 : "אסור לאכול מתוקים בתהליך הרזיה"


המילה "אסור" לא תורמת בכלום בתהליך ההרזיה. בכל פעם שאומרים לכם "אסור" על משהו – הוא אוטומטית הופך להיות הדבר על אתם חושבים כל הזמן! הרזיה שפויה היא הרזיה בה מותר לאכול הכל, השאלה היא באיזו כמות. מותר לאכול שוקולד וגלידה השאלה היא רק – כמה? כששולטים בכמויות ניתן לשלב כל מאכל בתהליך ההרזיה.


מיתוס הרזיה 6: "שומן זה רע!"


לא כל השומנים רעים, ישנם שומנים חיוניים שאף מסייעים לנו בתהליך ההרזיה. על פי משרד הבריאות 20%-30% מהקלוריות היומיות שלנו צריכות להגיע משומנים. שומן בתפריט הרזיה חיוני לספיגת ויטמינים A ,D ,E ,K. שומנים בריאים שמגיעים מדגים, אגוזים, אבוקדו, שמן זית – מסייעים לתחושת השובע ומורידים את האינדקס הגליקמי של הארוחה – מה שמסייע בתהליך ההרזיה.

מיתוס הרזיה 7: "אסור לאכול לחם"


לחם הוא מרכיב מרכזי בתזונה הישראלית, וכבר סיכמנו קודם כי המילה "אסור" יוצאת מעולם המושגים שלנו אם אנחנו מעוניינים בהרזיה שפויה. אמנם לחם הוא מזון עתיר קלוריות יחסית, אך תרומתו לתחושת השובע חשובה. בחירה בלחם קל או מלא (עם סיבים תזונתיים) תאפשר לנו להמשיך לאכול לחם גם בתהליך הרזיה.

מיתוס הרזיה 8: "חייבים להפריד בין חלבונים ופחמימות"


אין כל הוכחה מחקרית התומכת ברעיון הפרדת חלבונים ופחמימות כעדיף לצורכי הרזיה.
הרזיה כתוצאה מהפרדה זו נובעת פשוט עקב הורדת צריכת הקלוריות היומית הכוללת.
זוהי רק עוד דרך שעשויה לסייע לנו לאכול פחות כדי להשיג הרזיה.

מיתוס הרזיה 9: "כדאי לדלג על ארוחת בוקר כדי לחסוך בקלוריות"


ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום ולדלג עליה תהיה טעות אם ברצוננו להשיג הרזיה איכותית. לאחר צום הלילה חשוב ביותר "למלא את המצברים" ולתת לגוף אנרגיה למהלך היום. דילוג על ארוחת הבוקר יביא לפיצוי ואכילה מוגברת בשאר שעות היום מה שיפגע בתהליך ההרזיה.

לכתבות נוספות בנושא הרזיה:
מזון בריאות או פצצת קלוריות?
תרגישו חופשי: נשנושים עד 100 קלוריות
10 עובדות על חילוף חומרים
מה עדיף: 6 ארוחות קטנות או 3 מלאות?
הרזיה, טיפים לשמירה על משקל

מיתוס הרזיה 10: "לא ניתן להרזות ללא פעילות גופנית"


הרזיה תתרחש כתוצאה מגורם אחד משמעותי – מאזן קלורי שלילי לאורך זמן. פעילות גופנית היא רק כלי כדי לסייע לנו להגיע לגרעון קלורי שיגרום להרזיה. כמובן שיש לה תועלות בריאותיות רבות משמעות, אך כמסייעת בתהליך הרזיה היא משנית לעומת חשיבותה של התזונה. חישבו על זה כך: משולש פיצה אחד = 400 קלוריות = שעה של הליכה על מסילה בחדר הכושר. המניעה קלה יותר מההוצאה האנרגטית בתהליך ההרזיה.

הכותב הינו מנהל ב- Go Active, לאימון הכרות ללא התחייבות חייגו: 073-2100064

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר