הקשר בין משקל הגוף והרכבו למשיכה מינית

עודף משקל ואחוזי שומן גבוהים אינם משפיעים רק על הבריאות, יש להם השפעה על כל תחומי החיים, כולל האטרקטיביות שלנו עבור בני זוג פוטנציאלים. משקל גוף גבוה משדר בעיני רבים הזנחה ופוגם בסיכויים שלנו למצוא בן זוג
ד``ר איתי זיו
| 30/10/2012 |
צפיות: 6,536
משקל הגוף, הרכב הגוף (מסת השריר לעומת מסת השומן), ההיקפים, מידת הטונוס (המתח) השרירי, היציבה, מהווים רק רשימה חלקית של משתנים המשפיעים מאוד על האסתטיקה של האדם ואף על המשיכה המינית שלו.

במעגלי החיים השונים עוברים האנשים שינויים רבים לרבות: עלייה במשקל הגוף, עליה באחוזי השומן, פגיעה באסתטיקה, הזדקנות בטרם עת (הדבר מתבטא במצב בו הגיל הפיזיולוגי - התפקודי נמוך יותר מהגיל הכרונולוגי) ועוד.

למידע נוסף על משקל והרכב הגוף היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום תזונת ספורט

אנשים לא מעטים שמים לב בעיקר למשקל הגוף אך לא ממש להרכבו. הכוונה הנה ליחס שבן מסת הגוף הרזה (שרירים ועצמות) לבין מסת הגוף השמן. לפיכך ניתן להבחין אף באנשים שמשקל גופם על פי הטבלאות דווקא תקין, אך אחוזי השומן בגופם גבוהים מהממוצע. הדבר מהותי במיוחד מכיוון שלכך יש השפעה רבה גם על המצב הבריאותי. אנשים הסובלים מאחוזי שומן גבוהים הנם בעל סיכוי רב יותר ללקות במחלות שונות ומאופיינים לרוב בבדיקות דם לא תקינות ובעיות נוספות.

נציין ונאמר שחשוב במיוחד במהלך החיים לטפח בצורה טובה מערכות שלד-שריר. פעילות אירובית לא אמורה להחליף אימונים המיועדים לחיזוק השרירים והעצמות ובמידה ונוהגים כך, הרי בעיות פוטנציאליות כמו: איבוד מסת שריר בגיל המבוגר (תופעה המכונה "סרקופניה"), ירידה ממשית בטונוס השרירי, העלאת הסיכוי לנפילות (במיוחד לאחר גיל 65), ירידה עקיבה בחילוף החומרים הבסיסי, עור מדולדל, מראה רופס, לא אסתטי ולא מושך, ירידה בצפיפות העצם והעלאת הסיכוי ללקות במחלת האוסטיאופורוזיס (במיוחד אצל נשים), קשיים בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, אינן שאלה של "האם יקרו? אלא בעיקר "מתי?"

בני אדם נולדים עם רמה מסוימת של טונוס שרירי המשפיע מאד על מידת האסתטיקה של האדם. טונוס במידה רבה יחסית, לא יגרום בהכרח לעליה במסת השריר. הדבר תלוי בסוג האימון המבוצע, תדירות האימונים, עצימות האימון (צריכה להיות גבוהה), התזונה, מידת הנוכחות של ההורמון הגברי טסטוסטרון ועוד.


הידעת?


ביצוע תרגילי רגליים מורכבים (כמו סקווט, דד ליפט, לחיצת רגליים בישיבה עם מכונה) במספר חזרות נמוך יחסית ובעומס גבוה תורמים להעלאה של הטסטוסטרון. לכך חשיבות רבה מכיוון שהורמון זה אחראי על מספר תפקידים חשובים במיוחד בגוף האדם, לרבות עלייה בכוח ובמסה השרירית.

הזנחה גופנית תובעת מחיר כבד במיוחד במעגלי החיים וניתן להבחין בזאת בגילאים שונים ובמיוחד לאחר גילאי ה-40 וזאת בשל ירידה מהירה יותר ביכולות הגופניות. ההזנחה משפיעה גם על תחומים פסיכולוגיים וסוציולוגיים וקשורה לירידה באיכות החיים. למשל, הצלחה בתחום החברתי, משיכה מינית, הצלחה/אי הצלחה למצוא בן זוג, מקובלות חברתית וכדומה. לסובלים מעודף משקל, מסתבר, קושי רב יותר לאתר בן זוג מתאים, למצוא מקום עבודה, למשוך תשומת לב (מבחינה חיצונית) ועוד. לכך יש מחיר כבד וניתן לומר שאיכות חייהם של אנשים הסובלים מעודף משקל ממשי היא באיכות ירודה יותר לעומת זו של אנשים אחרים בני גילם שאינם סובלים מעודף משקל, נראים אסתטיים וכדומה.

הטיפול והשמירה הגופנית צריכים להתחיל בגיל מוקדם


ניתן להבחין במקרים רבים בהם אנשים מטפלים ברכב הפרטי שלהם בצורה טובה הרבה יותר מאשר בגופם שלהם. חשוב במיוחד להתחיל לאמץ מסגרת של אורח חים בריא בשלבי החיים המוקדמים על מנת שפעילות גופנית ושמירה על תזונה נכונה תהיינה חלק משגרת החיים. יש להקפיד על ביצוע אימונים מתאימים בקורלציה לגיל, מטרת האימון והמצב הבריאותי. ניתן לציין את העובדה שבמהלך החיים מטרות האימון של האדם משתנות על בסיס קבוע. לדוגמה, אישה בת 32 שמטרתה הנה הפחתת משקל ושיפור מצב בריאותי, הרי במידה והיא תיכנס להריון מטרת האימון תשתנה. לאחר הלידה יש לתכנן את האימונים המתאימים והתזונה כך, על מנת שאותה אישה תחזור לגזרתה הקודמת במהירות רבה יחסית ותוך שיפור בפרמטרים האחרים.

<@ --- IMG_2 --- @>

גורמים המשפיעים על המשיכה בין בני זוג ותופעות אופייניות


גורמים רבים משפיעים על משיכה בין אנשים ולא נציין את כולם במאמר זה. אך בהתייחסות לפן האסתטי נציין את ההשלכות השכיחות אצל הסובלים מעודף משקל, אחוזי שומן גבוהים וטונוס שרירים נמוך:

1. אחוזי שומן גבוהים - לא אסתטיים למראה ולא תורמים כלל ועיקר למשיכה של בן זוג.

2. משקל גוף גבוה במיוחד - מקרין לצד השני מצב לא תקין ולא בריא ולכך השפעה גם על סיכוי למצוא בן זוג.

3. סוג הלבוש - נשים שמנות, למשל, לבושות במקרים רבם בבגדים שנראים דומים יותר לאוהלי קמפינג ולכך השפעה רבה על הנראות החיצונית והאסתטיקה הירודה.

4. הויטליות (חיוניות) - כבדי משקל הסובלים מדימוי עצמי נמוך ואי שביעות רצון תמידית מהופעתם החיצונית מאופיינים, במקרים רבים, בויטליות ירודה ולכך השפעה רבה על משיכת אנשים בכלל. אנשים מאושרים שמקרינים אנרגיות חיוביות על בסיס קבוע גם נהנים מחברה לא מעטה שמעוניינת להיות בקרבתם.

5. קיום יחסי מין אצל כבדי משקל מהווה במקרים רבים משימה לא פשוטה ועתירת קשיים. הכושר הגופני הלקוי גורם להתעייפות מהירה. ההתנהלות בעת היחסים לא פשוטה כלל ומסורבלת ובדרך כלל אותם אנשים כבדי משקל יעדיפו להיות בזמן קיום היחסים בחושך מוחלט בשל אי הנוחות שחשים לגבי גופם ןמספר התנוחות שייבחרו יהיה מוגבל.

6. גוף רופס - אינו תורם למשיכה כלל אצל בני הזוג הפוטנציאליים. הבעיה חמורה עוד יותר במקרים בהם גבר או אישה סבלו במשך שנים רבות מעודף משקל. או אז ישנה אף מתיחה רבה של העור שלא חוזר לגודלו המקורי. במקרים מסוימים לא תהיה ברירה ויהיה צורך לבצע ניתוח מתאים אצל פלסטיקאי.

7. רמת הטסטוסטרון אצל כבדי משקל שאינם עוסקים בפעילות גופנית בכלל ולא מבצעים אימונים אנאירוביים בפרט, נמוכה יותר. ולכך, כאמור, השלכות על פרמטרים רבים.

לכתבות נוספות בנושא כושר גופני:
ספורט תחרותי: לא רק המעז מנצח
לרוץ בקצב: השפעת מוזיקה על אימון אישי
סוגים של אימוני משקולות והשפעתם
ירידה במשקל - ויתורים וסדרי עדיפויות
כושר גופני: כיצד לבחור מסלול הליכה

לסיכום, למדת ההשקעה של האדם באימוץ אורח חיים בריא השלכות רבות במיוחד. מסתבר, שלא רק בהיבט הפיזיולוגי אלא גם בתחומים רבים אחרים. אי לכך, על מנת לשפר את איכות החיים באופן ממשי וליהנות מחיים טובים יותר, יש להתחיל כבר היום בפעולות הנחוצות גם על מנת להפחית גורמי סיכון למחלות שונות וכמובן, להרגיש ולהיראות טוב ככל שניתן.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר איתי זיו
סגן מנהל קמפוס 'שיאים' באוניברסיטת תל אביב. מנהל תחום הקורסים למדריכי מועדוני בריאות וכושר. מומחה לפעילות ספורט, פעילות גופנית וחדרי כושר, הוציא לאור את האנציקלופדיה לפעילות גופנית בשם: "עוצמות חדשות, כושר במעגלי החיים" שהנו המדריך המקיף ביותר שנכתב בשפה העברית.