איך לעבור את ראש השנה מבלי להשמין?

ראש השנה הוא זמן להחלטות חדשות. השנה תוכלו להחליט שלא להעלות במשקל בתקופת החגים. שמירה על כמה כללים פשוטים תעזור לכם לצלוח את ראש השנה בשלום, מבלי להעלות קילוגרם. אולי אפילו תצליחו לרדת במשקל
 נטעחן ליבנה
| 16/09/2012 |
צפיות: 9,895
ראש השנה הוא הזמן להחליט החלטות לשנה החדשה. זה הזמן שבו אנו עורכים חשבון נפש בינינו לבין עצמנו לגבי מה השגנו השנה, ואיזה יעדים אנו רוצים להגשים בשנה החדשה. זה הזמן שבו כמעט כולנו כועסים מעט ומאוכזבים מעט; איך השנה כמו בכל שנה לא הצלחנו לשמור על המשקל או לחילופין איך בדיוק עלינו במשקל בשנה האחרונה.

לא משנה מה הן ההחלטות שקיבלתם בראש השנה, אני בטוחה שאף אחד מאיתנו לא רוצה לעלות במשקל, בטח שלא בתקופת החגים, ובכל זאת, מרבית הישראלים יעלו בתקופת החגים הקרובה בין שלושה לארבעה קילוגרמים. ועדיין, יהיו כאלה שישמרו על המשקל ואפילו יצליחו לרדת.

למידע נוסף בנושא שמירה על המשקל בחגים היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תזונה קלינית
פורום תמיכה בדיאטה

איך עושים את זה?


הרי בכל שנה מוגשת בדיוק אותה ארוחת חג, עם ואריציות קטנות לכאן ולשם. טעמו של הגפילטע השני זהה לחלוטין לזה של הראשון, אז למה לנו לקחת שתי מנות במקום אחת? הדרך לשמור על משקל תקין במהלך החגים פשוטה, היא מתחילה בהחלטה. אם תחליטו שהשנה אתם לא עולים במשקל, וההחלטה תבוא ממקום של רצון אמיתי ואמונה, בטוח שתצליחו!

אחרי שהחלטתם כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר כמה כללים פשוטים:

הקפידו על שגרת סדר יום


מרבית האנשים נוהגים לצום לאורך כל היום של ערב החג, וזאת במטרה לא לצרוך יותר מדי קלוריות ולהשאיר מקום לארוחת החג הדשנה של ראש השנה. הבעיה היא שאם נגיע לארוחת החג רעבים, סביר להניח שבמקום לאכול את הכמות הדרושה לנו באמת נאכל פי שתיים לפחות. אם תקפידו לאכול ארוחות קטנות במהלך היום, תמנעו מצב שבו תגיעו לארוחה "מורעבים". הקפידו להגיע לארוחת החג במצב של נינוחות, מצב בו אתם רעבים אך לא מורעבים.

ועוד נקודה למחשבה, אם תגיעו לסעודתראש השנה במצב שבע יחסית, תהיו שלווים יותר, כך שלא תיגררו לוויכוחים משפחתיים מיותרים, כתוצאה מעצבנות שנגרמת מרעב.


בררו מראש מה יהיה בתפריט ארוחת החג


אם תגיעו מוכנים ותדעו מה המארחים מתכוונים להגיש, תוכלו להחליט מראש מאיזה מנות חשוב לכם יותר לטעום, ועל איזה מנות אתם מעדיפים לוותר קליל.

התחילו את הארוחה עצמה באכילת סלט או ירקות טריים


אם בררתם מראש מה הולכת לכלול הארוחה, תדעו אם המארחים מתכוונים להגיש סלט טרי או ירקות, או לא. אם אתם יודעים מראש שהמארחים אינם ממגישי הסלטים, אתם בהחלט יכולים להציע להביא אתכם סלט עשיר או לחתוך ירקות. הרווח הוא שלכם ושל כל יתר הסועדים. שימו לב שבסלט הכוונה היא לסלטים מירקות, ולא סלטי טחינה, חומוס או כל סלט על בסיס מיונז. סלטים אלו מכילים כמויות גבוהות מאוד של שומן, ומומלץ להימנע מהם.

הימנעו מאכילת כמויות גדולות במהלך הארוחה


חשוב לשים לב לכמויות אותן אנו אוכלים. לעיתים רבות אנו נסחפים לאכילה מוגזמת רק בגלל שאנו יושבים מול שולחן עמוס בכל טוב. החליטו מראש שאת הצלחת אתם "מעמיסים" פעם אחת בלבד. אם תחושו שהכמות לא מספיקה ותרצו לקחת תוספת, העדיפו תוספות של ירקות טריים או מבושלים ולא של פחמימות.

הקפידו לשתות רק מים בארוחה


הימנעו משתיית מיצים או משקאות קלים במהלך הארוחה. שתיה של מים תחסוך לכם בקלוריות הריקות, ותעזור להבחין בין תחושת שובע לרעב. אתם בהחלט יכולים לשתות כוס יין בארוחה, אך חשוב לשתות כוס אחת ולא יותר, אלכוהול מכיל גם הוא כמות קלוריות גבוהה.

ומה לגבי הקינוח?


אתם אומנם רוצים לשמור על הפיגורה, אבל עוגת הדבש של הדודה הוא מה שאתם מחכים לו כבר משנה שעברה. אל תוותרו על הקינוח. החליטו שמותר לכם פרוסת עוגה, אבל פרוסה אחת בלבד. לא יקרה כלום אם תאכלו חתיכה קטנה מעוגה, כל עוד לא תיישרו את העוגה ותסתפקו בפרוסת אחת וזהו.

הציעו לעזור בפינוי השולחן


נכון זו לא ממש פעילות ספורטיבית. אבל לפחות תזיזו את עצמיכם קצת אחרי הארוחה הדשנה. בנוסף לכך, מרביתנו נוטים להמשיך ולנשנש מהשאריות שיש על שולחן החג. במקום לנשנש פשוט עזרו בפינוי השאריות.

לכתבות נוספות בנושא הרזיה:
10 עובדות על חילוף חומרים
הדחיינות משתלמת: שיטה חדשה לרדת במשקל
מה עדיף: 6 ארוחות קטנות או 3 מלאות?
הרזיה, טיפים לשמירה על משקל
גמילה מהרגלי אכילה לשם הנאה

ארוחת החג של ראש השנה אולי נגמרה, אבל החיים ממשיכים כהרגלם, למרות שאנחנו בחופש. ביום שאחרי הארוחה מומלץ לצאת להליכה ממושכת או לפקוד את חדר הכושר. הארוחה מאחורינו אך לא משנה כמה הקפדנו, סביר שמרביתנו אכלנו יותר ממה שאנו רגילים לאכול. פעילות אירובית של מינימום שעה תעזור לקזז את ההכנסה הקלורית מאתמול, ותעזור לחזור לשגרת החיים.

זכרו לא חייבים לעלות במשקל כתוצאה מתקופת החגים, ההיפך הוא הנכון. אתם יכולים לנצל את התקופה הזו ליצור לעצמכם סדר יום חדש ואופטימאלי. ולהקנות לעצמכם הרגלים בריאים יותר.

נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית 0524-472830

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם נטעחן ליבנה
דיאטנית קלינית, B.Sc, RD. מתמחה בירידה במשקל, תזונת נשים במעגל החיים, ותזונת ילדים ונוער. בעבר עבדה במרכז רפואי שניידר לרפואת ילדים ונוער. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב.

אולי יעניין אותך גם

כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 932
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 700
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 1,591
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,149
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 550
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 629
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 522
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 764
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד
בא לי משהו מתוק
טליה לביא
| 26/02/2019 |
צפיות: 1,144
בא לי משהו מתוק, ואחריו עוד אחד ועוד אחד. לופ אינסופי שנעצר רק כשזה כבר הרבה מדי ומאוחר מדי. למה זה קורה לנו? האם הצורך למתוק הוא פיזי או רגשי? האם זה הגוף שצריך עוד ועוד, או שזו הנפש שלנו אשר משתוקקת למתוק הזה?
קרא עוד
מיינדפולנס להצלחה בדיאטה
ד"ר אסנת רזיאל
| 19/02/2019 |
צפיות: 431
מיינדפולנס היא שיטה מדיטטיבית המסייעת לאדם להגיע למודעות ובכך להתגבר על קשיים פיזיים ונפשיים. השיטה נמצאה יעילה לשליטה על דפוסי אכילה לקויים בקרב אנשים עם משקל עודף
קרא עוד