דיאטה מתחילה בחשיבה רזה

רבים מאיתנו מתחילים דיאטה, מורידים במשקל ולפתע פוקדים אותנו שאננות וייאוש ואנו חוזרים למשקל הקודם ואף מעלים בכמה קילוגרמים. מדוע זה קורה? כנראה שהראש נשאר עדיין "ראש שמן". אז כיצד לעשות דיאטה ולהישאר רזים?
 אסנת בירנבאום
| 05/07/2012 |
צפיות: 2,214
כמה פעמים החלטת "להתלבש" על דיאטה כזו או אחרת?
כמה פעמים נצמדת בקנאות לתפריט קלוריות נוקשה?
כמה פעמים הגעת אל היעד, באפיסת כוחות, כאילו רצת מרתון ופתאום "התלבשו" עלייך ללא הסבר הגיוני, היאוש, הדיכאון, הרחמים העצמיים או סתם שאננות וחזרת שוב למשקל הישן וה"טוב" שבו התחלת את הדיאטה או אפילו למשקל גבוה יותר?
כמה פעמים שאלת את עצמך בכעס ובצדק - למה זה קורה? איך זה יכול להיות? למה אני עושה זאת לעצמי? האם זה הרס עצמי? למה אחרים יורדים ומצליחים לשמור ואני לא?

התשובה היא די פשוטה - הראש שלך נשאר שמן! המשקל אמנם ירד, הגוף נראה רזה אבל בעיקר בעיני האחרים ולא בהכרח בעינייך, וזה בדרך כלל, מה שקורה כשעושים דיאטה, תהליך קצר והפיך. עוד בטרם הספקת לקצור את המחמאות ואת התהילה וכבר את/ה בדרך חזרה, מעפיל/ה לעבר המשקל הישן.

למידע נוסף בנושא דיאטה, תזונה היכנסו לפורומים:
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום תמיכה בדיאטה

הראש שלך המשיך לחשוב שמן, נשאר כנוע ונאמן להרגלים הישנים ולפיתויים האינסופיים, הוא נשאר עם אותן האמונות ובעיקר עם אותם הרגלי החשיבה הישנים, הרי המחשבה יוצרת מציאות, מי שחושב כמו שמן ,מתנהל כמו שמן. אני מזמינה אותך לבדוק את הרגלי החשיבה שלך.

בחן/י את עצמך: האם יש לך ראש שמן?
אני חושב/ת כל היום על אוכל
האוכל בשבילי הוא פינוק ופיצוי
אני אוהב/ת לאכול והרבה!
הצלחת שלי בדרך כלל עמוסה
אני כועס/ת כשאני מקבל/ת מנה קטנה
אני משווה את גודל המנה שלי למנה של האחרים, שמא קיבלו יותר ממני
כשאני רואה מאכל אהוב, אני אוכל באופן בלתי נשלט אפילו אם רק סיימתי ארוחה מלאה
אני תמיד חייב/ת לסיים את כל האוכל מהצלחת
אני לרוב מרגיש/ה מפוצץ/ת אחרי הארוחה
יש בי תמיד פחד שלא יהיה לי מה לאכול

אם ענית בחיוב על יותר משמונה שאלות, אז כנראה שיש לך ראש שמן.

זה הזמן לעשות ניקוי ראש!
איך עושים את המעבר לראש רזה? איך בעצם חושב הראש הרזה? רזה זה להיות כזה. להתנהל כמו רזה כאן ועכשיו, להשאיר בצלחת ולהגיד "לא", ליהנות מארוחה איכותית גם אם היא נראית כמו דוגמית. ה"דרך לרזון" מתחילה בראש. השינוי בגוף הוא תוצר לוואי של השינוי בראש.

הפילוסופיה של הראש הרזה
כדי להבין מהי ה"דרך לרזון" חשוב לדעת כמה עקרונות:

1. להתבונן ולהבין את הכוונה חיובית בכל דבר שאנו עושים. כן, אפילו בשכבות השומן יש משהו מגונן ונעים. האם אנו באמת רוצים להיפטר מהן, מה נפסיד אם נהיה רזים, כדאי לרשום חמש סיבות - למה לא כדאי לי לרזות. ואחר כך לחפור קצת יותר לעומק הדברים.

2. הסבל מביא אותנו להתעוררות, לפעולה. כן, גם לו יש מקום בתהליכי החיים. אבל הוא מיותר בתהליך הירידה במשקל. הוא מתאים כתמריץ בנקודות שונות אך לא לאורך זמן. לעומת זאת, הסבלנות משחקת תפקיד מאוד חשוב בתהליך, ירידה איכותית במשקל צריכה להיות איטית, באמצעות הטמעת הרגלים חדשים ולא בצמצום קלוריות בצורה קיצונית ולא מבוקרת.

3. לזהות ממה מורכבות שכבות השומן, האם מתסכול? חוסר שליטה, דימוי עצמי נמוך, או חוסר שקט? אפשר וכדאי להיעזר ביומן אכילה ורצוי לעבור עליו עם דיאטן/ית.

4. לבדוק את מערכת היחסים שלנו עם האוכל, מי שולט? מי נכנע? מי אומר את המילה האחרונה? מחליטים על דרך פעולה, קובעים כללים.

כתבות נוספות בנושא דיאטה, תזונה:
כיצד להפיג מתח בעזרת תזונה?
השמנת יתר אצל ילדים: זו הסביבה שמשמינה
דיאטה בטוחה לקראת עונת הרחצה
10 נזקים רפואיים של השמנת יתר
תזונה ופעילות גופנית למחלימות מסרטן השד

5. להיפרד מהמחשבות והאמונות שנדבקו בראשנו, מאז ילדותנו, המנהלות אותנו ובעצם מקרקעות אותנו. בשלב הראשון צריך לאתר אותן ואחר כך צריך להחליפן במחשבות ואמונות חיוביות ובונות. לדוגמא: "כל הרזים עצובים ומקומטים וכל השמנים מלאי שמחת חיים" האמנם? האם זו האמת המוחלטת? או פשוט נוח לנו להיאחז באמונה הזו כדי שלא נצטרך להתאמץ ולשנות את המצב. הרי אם נאמר לעצמנו שנאבד את שמחת החיים כשנרד במשקל, אז למה לנו בכלל להתאמץ? מי רוצה לאבד את שמחת החיים? ברור שמחשבה כזו בולמת את הירידה במשקל.

6. אוכל הוא אחד מהנאות החיים – אין ספק, אבל ההנאה נמדדת באיכות ולא בהכרח בכמות. האם הרזים לא יודעים ליהנות, או אולי הם יודעים לשלוט בכמויות?

7. האושר הוא הדלק להצלחה - כשטוב לנו, כשאנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, כשאנו אוהבים את עצמנו - זה נותן לנו את הכח להצליח. לפעמים חוסר שביעות רצון מוביל אותנו לחפש את השובע מהמזון.

8. חלומות לפעמים מתגשמים, אבל כדי להגשים חלום צריך פשוט להתעורר.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם אסנת בירנבאום
דיאטנית קלינית בגישה פילוסופית. יועצת תזונה מוסמכת RK שוויץ. משלבת את עולם הרגש, הרוח והשכל באמצעות כלים יחודיים. מלווה להצלחה ולהעצמת איכות החיים. מרצה ומנחה סדנאות לתזונה וחשיבה מודעת. חברה בעמותת עתיד.

יועצים בתחום

  • ד"ר בן עמית
    ד"ר בן עמית
    פסיכיאטריה ומדעי המוח תחומי טיפול: דיכאון, מתח וחרדה, כאבים כרוניים, פיברומיאלגיה, מאניה- דיפרסיה והפרעה פוסט- טראומתית (PTSD) ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 2,808
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 2,974
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,194
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 918
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,109
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,390
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 780
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 812
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 671
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 1,095
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד