חמש סיבות להתחיל לרכוב על אופניים

איזה יתרונות תפיקו מרכיבה על אופניים, למה רכיבה על אופניים עדיפה על פני נהיגה ואיך מצב הרוח שלכם יכול להשתפר פלאים? חמש סיבות טובות כדי להגיד "כן" לאופניים כבר עכשיו.
מאת שי אלנקרי
| 16/11/2011 |
צפיות: 4,206
בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מרשימה במספר הרוכבים בישראל. ענף האופניים הוא ענף הספורט המתפתח ביותר בארץ וזאת ניתן לראות לאור פריחתן של מאות חנויות לאופניים וציוד לרוכבים.

למידע נוסף בנושא אופניים וכושר גופני היכנסו לפורומים:
פורום כושר גופני
פורום כושר גופני לילדים, כושר גופני לנוער
פורום כושר גופני לנשים
פורום רפואת ספורט
פורום שיקום פציעות ספורט, שיקום אורטופדי

שאלתי את עצמי: האם 300,000 רוכבים ישראלים לא טועים? האם זה קשור לזיכרונות הילדות של כל אחד מאיתנו? (אצלי זה היה בילוי תמידי על אופניים וסקייטבורד בכל שעה ביום). האם סיפורו של לאנס ארמסטרונג האגדי שהחלים מסרטן והפך לאייקון אופניים בינלאומי הוא סיפור ההצלחה של האופניים בעשר השנים האחרונות?

חבר טוב אמר לי לאחרונה כי תוך שנתיים אנחנו צפויים להגיע לחצי מיליון רוכבים בישראל. זהו מספר עצום בכל קנה מידה. לא משנה מהי הסיבה לעלייה המדהימה של התחום המשגשג, אלו הם חמש הסיבות שיקפיצו אתכם מהכיסא אל המושב.

1. פעילות מגוונת ומהנה לא פחות


מה יותר כיף מלרכוב באוויר הפתוח כשהרוח מנשבת בשערכם ואתם רואים רק ירוק בעיניים? אולי קצת הגזמתי, אנחנו עדיין לא בשוויץ, אבל עדיין ישנם נופים מעניינים ויפים גם במדינתו הקטנטנה. רכיבה על אופניים באוויר הפתוח משנה ומגוונת את כל הפעילות אליה הורגלנו בחדר הכושר. בחדר הכושר אנחנו רצים על מסילה או רוכבים על אופניים נייחות, אבל איכשהו אף לא הגעתי לשום מקום... ואתם?

2. כי זה אמצעי התחבורה שלכם


בואו נודה באמת: הלחץ בכבישים, זיהום האוויר והנסיעה המרעישה באוטובוס יוצרים חוויה לא כל כך נעימה לכל אחד מאיתנו. אם מקום עבודתכם נמצא במיקום של כמה קילומטרים ספורים (7-12 ק"מ) לכל כיוון, זוהי אפשרות טובה לקחת יוזמה, לעלות על האופניים, לחסוך בזיהום האוויר ולשרוף קלוריות.

בהרבה מדינות אירופאיות אופניים משמשים כלי תחבורה של ממש ולא משמש רק אמצעי לשמור על הכושר. המודעות לנושא רק עולה ובעקבות כך נוצרים יותר תשתיות ומסלולים לרווחת הרוכב. הידעתם כי רכיבה של 15 דקות למקום העבודה וחזרה, כ-5 פעמים בשבוע, תסייע בהורדת כ-5 ק"ג בשנה? אז קדימה - עלו על האופניים ופשוט נצלו אותם.

3. רכיבה על אופניים תעזור לכם בתהליך הירידה במשקל


ארגוני הבריאות העולמיים נלחמים מידי יום במגפת השמנת היתר המתפשטת בארץ ובעולם כאש בשדה קוצים. אחת מאבני הדרך למיגור המגיפה היא הפעילות הגופנית. כחלק מהתהליך מנסים הארגונים לעודד כל העת אורח חיים אקטיבי יותר כחלק מתהליך ההרזיה ומאיכות חיים גבוהה יותר.

רכיבה על אופניים היא פעילות אירובית המפעילה את מערכת הלב-ריאה ואת השרירים הגדולים בגוף, הלא הם שרירי הרגליים. בפעילות מסוג זה ישנה הוצאה אנרגטית גבוהה (שריפת קלוריות) אשר מסייעת ביצירת מאזן קלורי שלילי אצל המתאמן ולהורדה במשקל. רכיבת אופניים למשך שעה יכולה לשרוף כמה מאות של קלוריות תוך כדי שאתם מדוושים בשבילים ומביטים אל הנוף. לא כדאי לנסות?

4. פעילות בטוחה יותר


רכיבה על אופניים נעשית בישיבה, כאשר משקל גופו של רוכב האופניים מהווה את ההתנגדות בפעילות. העומס הוא קטן יחסית והנזק למפרקים בטווח הרחוק הוא מינימאלי. בנוסף, רכיבהרכיבה על אופניים היא פחות מסוכנת בהשוואה לענפי ספורט אחרים.

אמנם, קורה לעתים שרוכבי אופניים נקלעים לתאונות דרכים. עם זאת, מומחים עולמיים בתחום יגידו לכם כי כך או כך, יתרונות הרכיבה על האופניים עולים משמעותית על הסכנות ברכיבה בכבישים. רוב הפגיעות אצל רוכבי האופניים הן פגיעות ראש. לכן, אל תשכחו לחבוש קסדה בכל פעם שאתם יוצאים לרכוב, אל תשכחו לציית לרמזורים ותמרורים, שמרו מרחק ממכוניות חונות ואל תרכבו עם אוזניות (שמרו על שמיעה טובה).

לכתבות נוספות בנושא אופניים:
מדריך: כך תבחרו אופניים שיתאימו לכם
רכיבה על אופניים לעבודה: למה כן?
מבנה ותפקוד כף הרגל ברכיבה על אופניים
תסמונת התעלה הקרפלית: מניעה וטיפול
כאבי גב בקרב רוכבי אופניים

5. מעלים את מצב הרוח


הרכיבה על האופניים היא פעילות אירובית לכל דבר. הפעילות האירובית מגבירה את זרימת הדם ומשחררת אנדרופינים במוח. התהליך הפיזיולוגי שמתרחש מסייע בהפחתת הלחץ, העייפות והדיכאון ובמקביל גם תורם לשיפור ההרגשה הכללית, הגברת הערנות ומעלה את מצב הרוח (ולי כמובן את המורל). אז מי רוצה סיבוב?

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,338
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 3,353
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,393
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,751
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,945
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 46,088
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,254
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,927
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,460
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,543
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד