חנוכה, חנוכה, חג שמן כל כך

חג החנוכה מתקרב ולבד מהרבה אור, חנוכיות ודמי חנוכה, מצטרפים לשמחה הסופגניות והלביבות. גלית קאוון, דיאטנית במרכז הרפואי מאיר, מספקת כמה טיפים שיעזרו לכם ליהנות ואולי גם לחסוך בקלוריות
מאת גלית קאוון
| 11/12/2005 |
צפיות: 7,375
אין ספק שהמכבים לא חשבו על דיאטה כשמצאו את כד השמן שהספיק לשמונה ימים. ובכל זאת, הפח הקטן, ובעיקר תוכנו, שהפך לאחד הסמלים העיקריים של חג האורים, הוא ההופך את חג החנוכה לאחד מחגי ישראלים המאתגרים את שוחרי הבריאות ושומרי הדיאטה באשר הם.

מן הראוי לדעת כי, סופגניה אחת מכילה 350 עד 400 קלוריות ולביבה אחת מכילה 120 קלוריות. סופגניות ולביבות עתירות בקלוריות, והסיבה לכך היא טיגון בשמן המכפיל את כמות הקלוריות במזון: כפית אחת של שמן מכילה 45 קלוריות וכפית אחת של סוכר המכילה כ-20 קלוריות.

אז מה אפשר לעשות בנושא?

לוודא כי קניית סופגניות תעשה רק בחג ולא לפניו.

קנייה של סופגניות קטנות השוקלות פחות ולכן מכילות פחות קלוריות.

טיגון - דווקא טיגון בשמן עמוק גורם לכך שפחות שומן יספג במזון לעומת טיגון במחבת עם מעט שמן.

אם מסיבת החנוכה נעשית אצלכם בבית מומלץ לשלב מרק ירקות חם בתחילת הערב אשר גורם לתחושת שובע, מחמם ומרגיע, ו"מוריד" מעט את החשק לסופגניות או לביבות.

במקום לטגן לביבות, מומלץ להכין פשטידות של ירקות או פשטידת תפוחי אדמה בתנור. כך "חוסכים" את השומן והקלוריות בארוחה.

להחליט שאוכלים רק סופגניה אחת או מקסימום שתיים בחג ולהשתדל לעמוד בזה. לקבוע מראש באיזה מהאירועים הרבים נאכל סופגניה. אין צורך להימנע לגמרי מאכילת סופגניות או לביבות, אבל לפעמים הדברים "מתחילים מהראש", ולכן החלטה שכזו יכולה להשפיע מאוד על מהלך הדיאטה בחג.

בכדי לא לעלות במשקל בחופש ובמיוחד בחנוכה, כדאי להמשיך עם ארוחות מסודרות ופעילות גופנית. נצלו את החג לטיולים, פעילות משפחתית מהנה.

כדאי לזכור שאת השמן ייעדו המכבים בעיקר להדלקת המנורה ולאו דווקא למאכל, כך שמי שרוצה לשמור על הדיאטה יכול לאמץ לעצמו את הרעיון המקורי ולהימנע מלהרבות באכילת סופגניות או לביבות.

לאתר המרכז הרפואי מאיר

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר