דרכים טבעיות למנוע נשירת שיער

נשירת שיער יכולה לנבוע מסיבות שונות, אך יש מספר דרכים שיעזרו להפחית אותה ולחזק את השיער. עיסוי הקרקפת, בחירת השמפו ותזונה נכונה יעזרו לכם בדרך הבריאה למניעת נשירת שיער.
מאת עומר פרידמן
| 25/04/2011 |
צפיות: 14,335
דירוג: 5.0 מתוך 1 הצבעות
התקבלו 1 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
אובדן שיער לנשים ולגברים היא תופעה בריאותית שכיחה, במיוחד בשנים האחרונות כאשר אנו רואים גברים צעירים רבים המאבדים את שיער ראשם בגיל מאוד צעיר ונשים הזקוקות לתוספות שיער למיניהן.

למידע נוסף בנושא נשירת שיער היכנסו לפורומים:
פורום השתלת שיער
פורום נשירת שיער
פורום קוסמטיקה טבעית
פורום קוסמטיקה פרא רפואית
פורום שיער, עיצוב שיער, שיער יבש

נשירת שיער יכולה לנבוע מסיבות מגוונות ורחבות: תורשה גנטית, היריון, דיאטה חריפה ואפילו מחלות פנימיות. חשוב לשים לב לסימנים מקדימים בבדיקות שגרתיות: ערכי חלבונים בדם, ברזל, אבץ או עודף ויטמין A גם הם יכולות להיות סיבות לנשירה. כמו כן, חשוב לזכור כי מתח ולחץ יכולים אף הם להגביר את נשירת השיער או לחילופין להאיץ הלבנת השיער.

כמה טיפים חשובים שיעזרו למנוע, לעכב ואולי גם לטפל בנשירת שיער:

גשו לבדיקות תקופתיות של רמות הברזל והאבץ בדם.

עסו את הקרקפת פעמיים ביום - העיסוי ממריץ את זרימת הדם לשורשי השיער.

חפפו מדי יום את השיער. חפיפה יומיומית טובה לקרקפת משום שהיא מנקה את הלכלוך החיצוני שדבק בו ומסלקת עודפי שומנים.

השתמשו בשמפו טבעי עם כמה שפחות חומרים רעילים כמו שמפו סרפד או רוזמרין.

הוסיפו לשמפו 3-4 טיפות של שמן אורגנו ו/או רוזמרין.

השתמשו בשמן קוקוס, שהוא יעיל מאוד לשיער ולעור הפנים בשל היותו נוגד זיהומים, מזין ונספג בקלות.

הימנעו משהיה ארוכה בשמש ללא כיסוי ראש.

שתו המון מים, בעיקר בקיץ.

תזונה לחיזוק השיער


איכות התזונה ובייחוד כמות החלבונים חשובה מאד לצמיחה תקינה של שיער. החלבון המצוי בכמות גדולה במוצרים שלהלן עוזר ביצירת קראטין שהוא המרכיב העיקרי של השיער. לכן דיאטה חריפה עלולה לגרום לנשירת שיער מסיבית.

1. מומלץ להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת המתבססת על פחמימות מלאות וצלחת ירקות כל יום. הוסיפו לתזונה היומית קטניות, מוצרי סויה-טופו, אגוזים לא קלויים, פירות, אצות (נורי, קומבו, וואקמה, ארמה).

2. הימנעו מבשר שמן מדי ומבשר קפוא המכיל חומרים משמרים המונעים ספיגה של חלק מהוויטמינים וחומצות השומן החיוניות.

3.

הפחיתו כמה שאפשר בצריכת מוצרי חלב בקר והחליפו אותם במוצרי חלב עיזים.

למאמרים נוספים בנושא נשירת שיער ועוד:
טיפים למניעת נשירת שיער
נשירת שיער לאחר לידה, עצות שימושיות
בעיית נשירת שיער תקפה גם אותך?
אלופציה אראטה, מחקרים על נשירת שיער
האם חובה לנסות מוצרי שיער על בעלי חיים?

תוספי תזונה מומלצים



קומפלקס ויטמיני B - ויטמיני B משתתפים בתהליכים אנזימיים חשובים בגוף. למרות שהם נבדלים זה מזה הם מצויים בדרך כלל באותם סוגי מזון, ולכן חסר בוויטמין אחד בלבד מתוך הקבוצה נדיר ביותר. ויטמיני B חיוניים לשמירה על בריאות מערכת העצבים ופעילות מוחית תקינה, חשובים לבריאות העור, השיער, העיניים, הכבד ומערכת העיכול.

אבץ - לאבץ תפקיד חשוב בחלוקת תאים, בתהליך הגדילה, בריפוי פצעים, במערכת החיסונית ובשמירה על מאזן חומציות נכון. תסמינים נוספים הם מערכת חיסונית חלשה, בעיות עור, נשירת שיער, שלשול, עייפות וריפוי פצעים איטי.

מזונות עשירים באבץ

- טחינה, דוחן מבושל, קינואה מבושלת, שקדים, פתיתי שיבולת שועל (קוואקר) מבושלים, אורז מבושל, טופו, שעועית אזוקי מבושלת, נבט חיטה, גרעיני חמניה (שחורים), גרעיני דלעת (גרעינים לבנים), צנוברים, קמח שיפון כהה, פיסטוקים, אגוזי קשיו, פיסטוקים וקמח חיטה מלא.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר