פילאטיס, התמכרות בריאה

רבים מאיתנו כבר הבחינו ביתרונות שיטת פילאטיס, לכן לא מפתיע שבשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נוהרים למכונים המציעים שיעורים בשיטה זו. המאמר שלפניכם מציג את עקרונות שיטת פילאטיס.
מאת עדי דוקס הראל
| 28/11/2010 |
צפיות: 11,231
שיטת פילאטיס קרויה על שם ממציא השיטה, ג'וזף פילאטיס, וקיימת למעלה מ- 70 שנה. ג'וזף פילאטיס, גרמני ממוצא יווני, המציא שיטת אימון לאנשים עם מוגבלויות תנועה. פילאטיס עזב את גרמניה לאחר שנתבקש ללמד את השיטה בצבא והיגר לארצות הברית ב- 1926 שם הקים סטודיו ללימוד השיטה ליד הבלט של ניו יורק, השיטה הפכה פופולרית בקרב רקדנים ולאחר מכן הופצה גם בציבור הכללי. פילאטיס המשיך ופיתח את השיטה בשיתוף עם קלרה אשתו, השותפה המלאה לתהליך היצירה, עד מותו בשנת 1967. פילאטיס שם דגש על נשימות ושליטה של המוח בגוף.

פילאטיס קרא לשיטתו Contrology ופיתח שבע עקרונות לשיטה:



תנועתיות


התנועה של כל הגוף באופן סימולטאני שומרת על טווחי תנועה מלאים. התנועה מעוררת קואורדינציה, מחזקת את התחושה הפרופריוצבטיבית, עושה כיף, תחושה נעימה ומחטבת.

למידע נוסף על פילאטיס ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום יוגה, מדיטציה
פורום כושר גופני
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום פילאטיס
פורום רפואת ספורט

נשימה


קיימת נטייה בזמן לחץ, פעילות גופנית מאומצת או פעילות גופנית חדשה להפסיק לנשום. בשיטת הפילאטיס הנשימה הינה מרכיב בלתי נפרד מהתרגיל והתרגול, הנשימה מאפשרת זרימה בתנועה וביצוע תנועות קשות ומסובכות ביתר קלות.

איזון


השיטה גורמת להתפתחות מאוזנת של השרירים, בכל סוגי הכיווץ, תנועה, מישורים וטווחי התנועה. חשוב שיהיה איזון בחיים בכלל ובגוף בפרט, אשר יגרום לנפש מאוזנת בגוף מאוזן.

ריכוז


אין רגע ללא מחשבה בפילאטיס. במקום לתת למחשבות שלנו לנדוד למחוזות אחרים, אנו מתרכזים בגוף ובביצוע התרגיל עצמו. על-ידי שליטה מוחלטת של הגוף בכל תנועה, נגיע לרמת ביצוע גבוהה.

שליטה


שליטה גופנית פיזית ומנטאלית. שליטה מלאה ואימון נכון מקטין את הסיכוי לפציעות, מאמן ומכין את הגוף לחיי היומיום בהתאם לצרכים האינדיבידואלים של כל אחד.

דיוק


מעלה את רמת הביצוע של התרגיל לרמות אין-סופיות. חלק בלתי נפרד מהשיטה היא השאיפה לדיוק מקסימאלי בביצוע כל תנועה.

קצב וזרימה


תנועה מטבעה מתמשכת, זורמת, דינאמית ונעה. בפילאטיס דגש על הזרימה בכל שלבי התרגיל וכן בין תרגיל לתרגיל: באופן זה הופך השיעור ליחידה אחת הרמונית ומתמשכת, ודומה לשיעור מחול.

אז למה לי פילאטיס עכשיו?


שיטת הפילאטיס היא שיטת אימון ייחודית המשלבת חיזוק וגמישות של השרירים, תוך כדי ריכוז מנטאלי ושליטה בתנועות הגוף. תרגילים נעשים בצורה איטית אך מצריכים כוח וריכוז רב. השיטה משפרת את היכולות הבסיסיות של הגוף ומקנה הרגלי יציבה בריאים. בנוסף, האימון תורם לשיפור ניכר בקואורדינציה והעלאת המודעות לנשימה נכונה.

הפילאטיס בא לשפר את איכות חיינו. זו שיטה שעובדת על הרמוניה נפשית וגופנית והיא מאחדת את עקרונות המזרח הרחוק (ריכוז גבוה, נשימות עמוקות) ביחד עם תנועות מערביות מבוקרות לעיצוב הגוף.

מה עם פילאטיס מכשירים?


מכשירי הפילאטיס עובדים על עיקרון של התנגדות קפיצית ובכך מאפשרים עבודה לאורך טווחי תנועה מקסימאליים. המכשירים מאפשרים הפעלת שרירים בסביבה נטולת כוח הכובד וזאת על מנת: להפחית את העומס מהלב וממערכת הנשימה, ולהגביר את המודעות למצב הטבעי של עמוד השדרה. השיעור מועבר בקבוצות של חמישה מתאמנים לכל היותר, ולכן הינו מותאם באופן אישי לצרכיו של כל מתאמן. כל שיעור אורך שעה ומומלץ להתאמן 3 פעמים בשבוע.

למאמרים נוספים בנושא פילאטיס:
פילאטיס, חשוב לשלב עם שיטת פאולה
פילאטיס, כך תבצעו את תרגיל המאה
פילאטיס, סגולה להצלחה בבחינות
למה כדאי לעשות פילאטיס?
פילאטיס: גם לחיזוק רצפת האגן

פילאטיס פרטי/זוגי


שיעורי פילאטיס מכשירים מועברים למתאמן אחד או שניים לפי בחירה.

פילאטיס שיקומי


אבחון, הערכה והתייעצות עם פיזיותרפיסט. בניית תוכנית תרגילים שיקומית ומותאמת למתאמן מגבלותיו ושאיפותיו. שיעורים פרטיים המועברים על ידי מדריכים מוסמכים בליווי והנחיית פיזיותרפיסט.

למי מתאימה השיטה?


השיטה מתאימה לכולם! המגוון הרחב של התרגילים והתאמתם ע"י מדריך מקצועי לפי צרכיו של כל מתאמן מאפשרת לכל אדם בכל כושר גופני להתאמן בפילאטיס, החל מספורטאים ורקדנים ועד לאוכלוסיות המבקשות לחזור לכושר אחרי תקופה ממושכת בה לא עשו שום פעילות שהיא. השיטה טובה גם לשיקום הגוף לאחר לידה, פציעה או מחלה כרונית.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר אסנת רזיאל
    ד"ר אסנת רזיאל
    טיפול רב תחומי בהשמנה כירורגית בכירה, מומחית לטיפול רב תחומי בהשמנה והמקימה והמנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז לטיפול בהשמנת יתר. תחומי התמחות: שרוול קיבה, מעקף קיבה, מעקף תריסריון, הצרת קיבה עם טבעת... קרא עוד
  •  טובי פלד
    טובי פלד
    פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים. ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

שחייה: הפעילות האולטימטיבית לימי הקיץ הקרבים
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/05/2019 |
צפיות: 1,131
שחייה היא ללא כל ספק הפעילות הספורטיבית המושלמת לימי הקיץ. מתי הכי מומלץ להגיע לבריכה? באיזה בגד ים יש לבחור? הגיע הזמן לקפוץ אל המים ולחתור אל המטרה
קרא עוד
הליכה אחורה: יתרונות לגוף ולמוח
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 26/10/2017 |
צפיות: 2,873
הליכה אחורה היא טכניקת הליכה אשר נוסף לחיזוק שרירים שבדרך כלל לא שמים עליהם דגש, היא משפרת את היציבה ומאתגרת את היכולת המנטאלית והקוגניטיבית
קרא עוד
אפליקציות ספורט מומלצות לאייפון ולאנדרואיד: כל מה שצריך לדעת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 29/02/2016 |
צפיות: 19,109
רוצים בטן שטוחה מבלי לצאת מהבית? חושבים להתחיל לרוץ עם ליווי של מאמן אישי באוזניות? לפניכם מבחר אפליקציות ספורט המעודדות את המשתמשים לשמור על גוף חזק ובריא דרך האייפון והאנדרואיד
קרא עוד
כך תבחרו פעילות גופנית המתאימה לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2014 |
צפיות: 29,493
התמדה בפעילות כושר גופני מפעילה מעגל חיובי - בזכותה אנו הופכים לנמרצים יותר ויש לנו אנרגיה רבה יותר לבצע עוד פעילות כושר גופני. ואולם, על מנת שנוכל להתמיד במשימה, חשוב לדעת לבחור את הפעילות המתאימה
קרא עוד
נפש בריאה בגוף בריא
מאת גלית פרי
| 20/08/2014 |
צפיות: 39,725
כולנו יודעים כי לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו. יחד עם זאת צריך לזכור כי לפעילות גופנית יש השפעה מיטיבה גם על הנפש. על ההשפעות החיוביות של פעילות גופנית על מצבנו הנפשי בכתבה הבאה
קרא עוד
10 יתרונות של כושר גופני
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 06/08/2014 |
צפיות: 45,465
כושר גופני עושה עושה טוב לגוף ולנפש, את זה כולנו יודעים. בכתבה הבאה הבאנו לכם עשר יתרונות של כושר גופני, פעילות ספורטיבית וכל מה שלא כולל ישיבה על הספה מול הטלוויזיה
קרא עוד
עושים שרירים - 5 מיתוסים על שרירים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 30/07/2014 |
צפיות: 38,014
פיתוח שרירים ועיצוב הגוף הם מסוגי הפעילות הגופנית הפופולריים ביותר כיום, אם בחדרי הכושר, על חוף הים, ביחידים או בקבוצות. האם שרירים יכולים להפוך לשומנים? האם מתיחות מונעות פציעות? לפניכם מספר מיתוסים על שרירים
קרא עוד
מיצאו איזה אימון אירובי הכי מתאים לכם
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/07/2014 |
צפיות: 37,691
אימון אירובי הינו דרך טובה לשרוף שומנים, לשמור על בריאות ולבנות חוזק גופני פנימי. אבל, עם מגוון סוגי אימון אירובי הקיימים כיום, איך תדעו איזה מבין הסוגים הכי מתאים לכם? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר
קרא עוד
מתיחות בוקר לימים מתוחים
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 16/07/2014 |
צפיות: 37,340
הימים מתוחים והכושר הגופני מעט נזנח. כדי להקל על המתח הנפשי ועל השרירים שלנו כדאי להתחיל את הבוקר עם מתיחות. מתיחות בוקר יסייעו לכם להיות ערניים יותר במהלך הבוקר ובשאר היום, יעזרו לחילוף החומרים של הגוף ויזרימו חמצן למוח
קרא עוד
פעילות גופנית בשירות האוטיזם
מאת אורנה הראל
| 09/07/2014 |
צפיות: 37,383
ילדים אוטיסטים מתקשים לרוב לתקר עם העולם סביבם. נמצא כי עיסוק בפעילות גופנית יחידנית וקבוצתית מתאימה יכולה לסייע לילד האוטיסט בפיתוח כישוריו החברתיים
קרא עוד