עור מתוח גם לאחר הרזיה

מזל טוב, השגתם תוצאות מרשימות בהליך הרזיה והבגדים סוף סוף מתאימים. אך אבוי, העור לאחר הרזיה אינו מתוח ואינו מחמיא. בכתבה הבאה תגלו מה עושים כדי לפתור את הבעיה.
מאת ד"ר דורית מאיר
| 25/07/2010 |
צפיות: 11,151
קשה לתאר במילים את תחושת הסיפוק והשמחה המתלווה לרגע בו אפשר להיכנס לג'ינס הצמוד והחתיכי שלא לבשנו זה כמה שנים. אך דבר אחד יכול להעיב על השמחה: עור הפנים המדולדל שנפגע בגלל הרזיה. עור מקומט ומדולדל אינו מחויב המציאות ובהחלט אפשר להשיג הרזיה ואף לשפר את מראה הפנים ליותר זוהר ומלא חיות.

למידע נוסף בנושא הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום תזונה קלינית
פורום תזונת ילדים, השמנת ילדים
פורום השמנת יתר - התמודדות
פורום ניתוחי קיצור קיבה-השמנה חולנית

המלצות לטיפוח עור פנים לאחר הרזיה
1. לשתות הרבה מים, 10-12 כוסות ביום. שתיית מים גורמת לעור להיראות זוהר ומלא חיוניות.

2. הימנעו מדיאטות יויו. עליה וירידה תכופה במשקל פוגעת בגמישות העור, מאיצה את הזדקנותו וגורמת לסימני מתיחה ולקמטים.

3. הקפידו על הרזיה הדרגתית. ככל שהירידה איטית יותר כך העור יפגע פחות.

4. שלבו דיאטה לפי סוג דם יחד עם אבחון להתאמת מזונות לירידה אופטימאלית במשקל. אין תפריט זהה לשניים , כי מה שיכול להואיל לאחד, יכול להזיק לשני . כאשר רמת הרעילות בגוף עולה, הדבר שיכול להתבטא בין היתר בפריחות על העור ובהזדקנות מוקדמת.

5. אכלו שני אגוזי ברזיל ביום העשירים ביותר בסלניום, נוגד חימצון חזק ומשקם עור.

6. איכלו מזונות עם קוורציטין: בצל, שום, נוגדי דלקת ובוני רקמת חיבור שהם מחדשי קולגן בעור.

7. אכלו שתי כפות גרעיני דלעת או חמנייה ביום. הם מכילים אבץ שמעולה לשיקום תאי העור ומעודד לבניית קולגן.

8. הקפידו על שינה של שבע עד שמונה שעות בלילה. שינה מסייעת בהרזיה ובמראה עור רענון.

9. מנעו דלקות. אנשי מקצוע משערים שהזדקנות העור מתרחשת בין היתר בשל תהליך דלקתי שנגרם כתוצאה מאכילת מזונות מעובדים ושמנים וג'אנקפוד כמו המבורגר, פיצות, צ'יפס ועוד.לכן יש להימנע ממזונות אלה.

10. איכלו מזונות עתירי סיבים. מזונות עתירי סיבים משביעים, מפחיתים סיכון למחלות שונות משפרים יציאות וטובים למערכת העיכול מה שמסייע לשמור על עור חיוני ובריא.

11. הימנעו מצריכת אלכוהול. הגבילו את עצמכם לחצי כוס ביום, רצוי יין אדום.

למאמרים נוספים בנושא הרזיה:
שינויי חיים לאחר ניתוח הרזיה
הדרך להצליח בתהליך הרזיה
הרזיה: גם במהלך חופשה
הרזיה: הכינו את גופכם לקיץ
אנורקסיה: הרזיה שמסכנת את חייך

12. איכלו דגי מים קרים כמו סלמון, הליבוט, טונה ובקלה שעשירים באומגה 3

13. השתמשו בקרמים לפנים בעלי אפקט מרפא ובעלי אחוז גבוה של מרכיבים פעילים, משקמים ובריאים הכוללים צמחי מרפא, שמנים ארומאטיים ושאר רכיבים בריאים, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל, המסייעים לחידוש מואץ של תאי עור, הגמשת הקולגן והאטת הזדקנות התאים.

*הכותבת הינה דיאטנית ומאמנת אישית להרזיה. טלפון, 054-4266880.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

יועצים בתחום

  • ד"ר מיכאל רום
    ד"ר מיכאל רום
    בעל קליניקת RMS למתן שירות רפואה כללית ושיקומית. מומחה לרפואה פיזיקלית ושיקום העור, ובעל ניסיון עבודה עשיר במרכזים השיקומיים הנחשבים בארץ. ... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

מחקר חדש קובע: אמהות הסובלות ממשקל עודף יולידו תינוקות שמנים
ד"ר אסנת רזיאל
| 21/01/2020 |
צפיות: 388
מחקר מאוניברסיטת וושינגטון טוען שהשמנה עוברת מדור לדור. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לנו מהי השמנה בין דורית, ומציגה את סקירת המחקר שטוענת: הבעיה מתחילה עוד לפני ההיריון.
קרא עוד
פחמימות או שומנים?
ד"ר אסנת רזיאל
| 29/12/2019 |
צפיות: 1,230
היום כולם רוצים לדעת: מה יותר גרוע, פחמימות או שומנים? ד"ר אסנת רזיאל עוזרת לנו לעשות סדר ומסבירה מה כל אחד מהרכיבים תורם לדיאטה שלנו או גורע ממנה. מתכננים להוריד במשקל בקרוב? כדאי שתדעו מה קורה מאחורי הקלעים
קרא עוד
חמישה טיפים למניעת השמנה בחורף
ד"ר אסנת רזיאל
| 11/12/2019 |
צפיות: 2,885
השמנה בחורף אינה קלישאה. מבחינה פיזיולוגית, אנו מתקשים לצרוך תזונה נכונה בעונת החורף, ולכן קשה לנו לשמור על המשקל. מה עושים למניעת השמנה בחורף? לפניכם 5 טיפים מנצחים.
קרא עוד
ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 6,066
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 3,642
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,353
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 1,074
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,336
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,541
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 1,013
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד