הרזיה: גם במהלך חופשה

חופשה היא בדרך כלל זמן שבו אנו מרשים לעצמנו לאכול יותר ולא חושבים כל כך על הרזיה. כדי לא לחזור הביתה ולגלות שהרסנו חודשים של הרזיה, כדאי להשתדל לאכול פחות בחופשה ולשים לב למה שנכנס לפה.
מאת שרון גבריאל
| 14/06/2010 |
צפיות: 8,064
אם גם לכם קרה שחזרתם מחופשה וגיליתם שהמכנסיים בבית התכווצו בזמן שנעדרתם ושאתם והמשקל הפסקתם להיות חברים טובים, כנראה שגם אתם וגם הדיאטה שלכם הייתם בחופשה. לעיתים, אנו נוטים להשתמש בתירוץ החופשה כדי להצדיק שבירת דיאטה, או מנה נוספת של קינוח. אבל ההתמודדות עם התוצאות הנראות כאשר חוזרים הביתה, עלולה לגרום לייאוש וליציאה מתהליך הרזיה. אחרי כל העבודה שהשקעתם, יהיה חבל לוותר בגלל כמה ימים של תענוגות אסורים.

כשנמצאים בנופש רוצים ליהנות מהכל, כולל הכל. שמירה על הרזיה ועל איזון בין אוכל נפלא בחופשה לבין מטרות דיאטה לא תמיד מסתדר ויכול להרתיע מתזונה נכונה. לכן, בחרנו כמה טיפים שימושיים ופשוטים שיסייעו לכם להמשיך עם הרזיה במהלך חופשת הקיץ בלי לפגוע בהנאה.

למידע נוסף בנושא הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום הפרעות אכילה - תמיכה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה

היו זהירים בנוגע לבחירות שאתם עושים במהלך החופשה. כשנמצאים בחופש חשוב לעשות הפסקה מהשגרה ומהתפקוד היומיומי הרגיל. תיהנו ממזונות מיוחדים ושתו משהו טעים מדי פעם, אבל אל תגזימו. אם אתם פועלים לטובת הרזיה באופן קבוע, אל תרשו לעצמכם להיסחף בחופשה, כדי שלא תהיה לכם בעיה להיכנס לבגדים כשתחזרו הביתה וגם כדאי שתזכרו את ימי החופש רק לטובה.

הרזיה: טיפים בעת חופשה


1. ארזו חטיף.

דאגו שתמיד יהיה לכם חטיף בריא בהישג יד. השילוב האולטימטיבי הוא חטיף המכיל חלבונים בכמות סבירה ועשיר בסיבים תזונתיים, מה שגורם לתחושת שובע. אגוזים לא ממולחים, פירות, חטיפי אנרגיה דלי קלוריות וקרקרים מדגנים מלאים ללא שומן טרנס, מעולים כחטיפים לטיסה, לנסיעות ארוכות באוטו או לימים ארוכים של טיולים רגליים וזמן קצוב לארוחות.

2. לא חייבים 'לנקות' את הצלחת.

קינוחים הם חלק בלתי נפרד מהארוחות בחופשה ואכן קשה לוותר עליהם. מצד שני מרבית הארוחות הן עשירות יותר והנשנושים בין הארוחות נוטים להיות תכופים יותר. אבל זכרו, זה שהמזון נמצא שם, זמין או בהישג יד (במיוחד בחופשות בבתי מלון או הפלגות שם מספר הארוחות הוא רב וכולל מבחר עצום של מזון) אין פירושו שאתם חייבים לאכול את כולו. עצרו רגע וחשבו מה אינכם אוכלים.

פירמידת המזון ממליצה על 100 עד 300 קלוריות לבחירה חופשית (בהתאם לרמת כושר גופני). החשיבו קלוריות אלו כקלוריות צ'ופר. לפני שאתם מנשנשים, שימו לב שאינכם אוכלים סתם, מחוסר תשומת לב או שעמום ולא בגלל רעב. נסו לשמור על קלוריות הצ'ופר שלכם, כך שתחלקו קינוח עם חבר, או עם בן או בת הזוג. כאשר המנות המוגשות עשירות בקלוריות ואינן בשליטתכם, בחרו את המנה הקטנה ביותר.

3. הנעלים נועדו גם להליכה.

בררו מהם מסלולי ההליכה סמוך למלון בו אתם שוהים, קשרו את השרוכים והתחילו לצעוד. אין דרך טובה מזו לחוות ולהכיר את האזור שאתם מבקרים. זו גם דרך מצוינת לשרוף חלק מהקלוריות של ארוחת הערב.

למאמרים נוספים בנושא הרזיה:
הרזיה: הכינו את גופכם לקיץ
אנורקסיה: הרזיה שמסכנת את חייך
הרזיה: שבעה כללים בדרך לרזון
אימון אישי להרזיה: לא עוד דיאטות כושלות
הרזיה לפי סוג הדם

4. שתיית קלוריות.

מרגריטה או קוקטיל צונן ליד הבריכה נשמעים כמו ליווי מושלם לחופשה המושלמת. קר, צונן ומרענן, על שפת הבריכה או על חוף הים ממש כמו בסרטים. אבל תופתעו לשמוע את כמות הקלוריות שהמשקה מכיל. משקאות אלכוהוליים ממותקים מקפיצים לגובה את כמות הקלוריות. לכן, כדאי להגביל משקאות אלו למנה אחת מדי פעם. אגב, בירה ויין מכילים כמות פחותה יותר של קלוריות ולכן מומלץ להעדיף אותם.

5. ברומא התנהג כרומאי.

אחרי הכול, אתם בחופשה ולכן מומלץ ליהנות במתינות מהמאכלים האופייניים לאזור. אל תפספסו טעימות שוקולד בבלגיה או פסטה משובחת באיטליה. אבל זכרו, בחרו בתבונה ובחוכמה, כדי לחזור הביתה מרוצים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

ניתוחים בריאטריים: טיפול אפקטיבי בהשמנת יתר
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/08/2019 |
צפיות: 1,969
במדינת ישראל חיים מעל 200,000 שסובלים מהשמנת יתר חולנית וחשופים לעלייה בשכיחות הופעת מחלות נילוות להשמנה שעלולות לסכן את בריאותם. כיצד מסייעים ניתוחים בריאטריים בהליך הורדת המשקל ושמירתו לאורך טווח? מהי השיטה הלפרוסקופית? ומהם שיעורי ההצלחה של ניתוחים אלו?
קרא עוד
יוגה: לגוף, לנשמה ולמניעת השמנה
ד"ר אסנת רזיאל
| 01/08/2019 |
צפיות: 2,187
יוגה היא שיטת אימון שפועלת על המישור הפיזי וכן המישור הנפשי של האדם. אדם שמחובר לכל מישוריו ומודע למצב גופו, ירצה להיטיב איתו וישתדל להימנע מהכנסת מזון שעלול לגרום נזק למערכותיו
קרא עוד
כיצד להתמודד עם השמנת יתר?
ד"ר אסנת רזיאל
| 13/06/2019 |
צפיות: 1,116
מחקר חדש מראה כי קיים צורך להבנה מעמיקה של נושא ההשמנה על כל רבדיו, וכמו כן, יש לשפר את ההכשרה אודות הגרעין הפיזיולוגי של תופעה זו ולשנות את צורת ההתנהלות עם המטופלים הסובלים מהשמנה
קרא עוד
כיצד שיאצו מסייע לירידה במשקל?
ד"ר אסנת רזיאל
| 15/05/2019 |
צפיות: 856
שיאצו הוא שילוב בין יוגה לעיסוי. הטכניקה המצליחה מבוססת על הישענות הגורמת ללחץ טבעי, תמיכה ושחרור לחצים מחלקי הגוף השונים באמצעות האגודלים, הברכיים, האצבעות וכפות הידיים. אלו צרכים בסיסיים של האדם מסופקים באמצעות השיאצו? וכיצד מסייעים טיפולי השיאצו להליך ההרזיה?
קרא עוד
מדוע התנזרות לא טובה להרזייה שלכם?
טליה לביא
| 23/04/2019 |
צפיות: 2,006
רבים חושבים שהדרך לרזות מחייבת הימנעות ממאכלים מתוקים ומסוכר, מלחם או מפחמימות, או כל הימנעות שנתפסת ככזו שתביא לשינוי דרמטי בהרגלים, וכתוצאה מכך – בגוף. אולי זה אפקטיבי לטווח הקצר. אך לאורך זמן, כל הליך קיצוני לא יחזיק מעמד. הגוף שלנו, ויותר מכך הנפש שלנו, מחפשים איזון. אז מהי הדרך המדויקת והנכונה להרזייה? איזה מעגל פנימי חייב להישבר? ומדוע התת-מודע הוא המפתח לכל זה?
קרא עוד
קשיבות: הסוף לאכילה רגשית
ד"ר אסנת רזיאל
| 02/04/2019 |
צפיות: 1,327
האם קיימים מאכלים מהם אתם נמנעים? האם אתם מנשנשים ללא תחושת רעב? רבים עונים לשאלות אלו בחיוב כי איבדו את הדרך להקשיב לצרכי הגוף והנפש. שיטת הקשיבות מראה לנו את הדרך להקשיב לממד הפיזי והרגשי גם יחד, ומביאה לתחושת סיפוק ושובע, תוך התבססות על חמשת החושים, במטרה להגיע להנאה צרופה
קרא עוד
דיאטה נורדית: להורדה במשקל ולשמירה על הבריאות
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 20/03/2019 |
צפיות: 710
דיאטה נורדית אינה מתאימה רק לוויקינגים, היא מסייעת להוריד במשקל בצורה מסודרת ומאוזנת וכן היא מחזקת את בריאות הלב וכלי הדם
קרא עוד
כיצד לטפל בהשמנת יתר באמצעות מדיטציה?
ד"ר אסנת רזיאל
| 17/03/2019 |
צפיות: 760
העולם המודרני והקצב המהיר הקיים בו לא עושים חסד עם אורח החיים שלנו, והופכים את הטיפול בגופנו ללקוי. ברחבי העולם, ההשמנה הפכה כבר מזמן למגיפה של ממש, ואף אחד לא עוצר לשנייה לסדר את התפריט היומי שלו, וכן, גם לנשום. אבל ממש לנשום. האם מדיטציה עשויה להיות הפתרון להשמנת יתר?
קרא עוד
הקשר בין השמנה להפרעות קשב וריכוז
ד"ר אסנת רזיאל
| 14/03/2019 |
צפיות: 636
לא מעט אנשים עם הפרעות קשב וריכוז סובלים גם מעודף משקל, אך בעזרת כמה כללים אפשר להפוך את החיסרון שבהפרעה ליתרון להצלחה בשמירה על משקל תקין
קרא עוד
פחמימות: לא מורכב כמו שחשבתם
ד"ר אסנת רזיאל
| 07/03/2019 |
צפיות: 1,037
בעולם שבו הרזון חשוב יותר מכל דבר, תפסה הפחמימה את תפקיד ה'ילד הרע', זה שאף אחד לא מעוניין להתעסק איתו. כולם רודפים אחר מודל הגוף החיצוני המושלם, אך לא באמת מבינים את מה שמתחולל בתוכו. תפקידה החשוב של הפחמימה בשרשרת המזון נשכח, ואנחנו כאן להזכיר לכם אותו. וכן, גם לנפץ לכם כמה מיתוסים בדרך
קרא עוד