הרזיה: גם במהלך חופשה

חופשה היא בדרך כלל זמן שבו אנו מרשים לעצמנו לאכול יותר ולא חושבים כל כך על הרזיה. כדי לא לחזור הביתה ולגלות שהרסנו חודשים של הרזיה, כדאי להשתדל לאכול פחות בחופשה ולשים לב למה שנכנס לפה.
מאת שרון גבריאל
| 14/06/2010 |
צפיות: 8,237
אם גם לכם קרה שחזרתם מחופשה וגיליתם שהמכנסיים בבית התכווצו בזמן שנעדרתם ושאתם והמשקל הפסקתם להיות חברים טובים, כנראה שגם אתם וגם הדיאטה שלכם הייתם בחופשה. לעיתים, אנו נוטים להשתמש בתירוץ החופשה כדי להצדיק שבירת דיאטה, או מנה נוספת של קינוח. אבל ההתמודדות עם התוצאות הנראות כאשר חוזרים הביתה, עלולה לגרום לייאוש וליציאה מתהליך הרזיה. אחרי כל העבודה שהשקעתם, יהיה חבל לוותר בגלל כמה ימים של תענוגות אסורים.

כשנמצאים בנופש רוצים ליהנות מהכל, כולל הכל. שמירה על הרזיה ועל איזון בין אוכל נפלא בחופשה לבין מטרות דיאטה לא תמיד מסתדר ויכול להרתיע מתזונה נכונה. לכן, בחרנו כמה טיפים שימושיים ופשוטים שיסייעו לכם להמשיך עם הרזיה במהלך חופשת הקיץ בלי לפגוע בהנאה.

למידע נוסף בנושא הרזיה ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום הפרעות אכילה - תמיכה
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום פוד קואצ'ינג, אימון להרזיה

היו זהירים בנוגע לבחירות שאתם עושים במהלך החופשה. כשנמצאים בחופש חשוב לעשות הפסקה מהשגרה ומהתפקוד היומיומי הרגיל. תיהנו ממזונות מיוחדים ושתו משהו טעים מדי פעם, אבל אל תגזימו. אם אתם פועלים לטובת הרזיה באופן קבוע, אל תרשו לעצמכם להיסחף בחופשה, כדי שלא תהיה לכם בעיה להיכנס לבגדים כשתחזרו הביתה וגם כדאי שתזכרו את ימי החופש רק לטובה.

הרזיה: טיפים בעת חופשה


1. ארזו חטיף.

דאגו שתמיד יהיה לכם חטיף בריא בהישג יד. השילוב האולטימטיבי הוא חטיף המכיל חלבונים בכמות סבירה ועשיר בסיבים תזונתיים, מה שגורם לתחושת שובע. אגוזים לא ממולחים, פירות, חטיפי אנרגיה דלי קלוריות וקרקרים מדגנים מלאים ללא שומן טרנס, מעולים כחטיפים לטיסה, לנסיעות ארוכות באוטו או לימים ארוכים של טיולים רגליים וזמן קצוב לארוחות.

2. לא חייבים 'לנקות' את הצלחת.

קינוחים הם חלק בלתי נפרד מהארוחות בחופשה ואכן קשה לוותר עליהם. מצד שני מרבית הארוחות הן עשירות יותר והנשנושים בין הארוחות נוטים להיות תכופים יותר. אבל זכרו, זה שהמזון נמצא שם, זמין או בהישג יד (במיוחד בחופשות בבתי מלון או הפלגות שם מספר הארוחות הוא רב וכולל מבחר עצום של מזון) אין פירושו שאתם חייבים לאכול את כולו. עצרו רגע וחשבו מה אינכם אוכלים.

פירמידת המזון ממליצה על 100 עד 300 קלוריות לבחירה חופשית (בהתאם לרמת כושר גופני). החשיבו קלוריות אלו כקלוריות צ'ופר. לפני שאתם מנשנשים, שימו לב שאינכם אוכלים סתם, מחוסר תשומת לב או שעמום ולא בגלל רעב. נסו לשמור על קלוריות הצ'ופר שלכם, כך שתחלקו קינוח עם חבר, או עם בן או בת הזוג. כאשר המנות המוגשות עשירות בקלוריות ואינן בשליטתכם, בחרו את המנה הקטנה ביותר.

3. הנעלים נועדו גם להליכה.

בררו מהם מסלולי ההליכה סמוך למלון בו אתם שוהים, קשרו את השרוכים והתחילו לצעוד. אין דרך טובה מזו לחוות ולהכיר את האזור שאתם מבקרים. זו גם דרך מצוינת לשרוף חלק מהקלוריות של ארוחת הערב.

למאמרים נוספים בנושא הרזיה:
הרזיה: הכינו את גופכם לקיץ
אנורקסיה: הרזיה שמסכנת את חייך
הרזיה: שבעה כללים בדרך לרזון
אימון אישי להרזיה: לא עוד דיאטות כושלות
הרזיה לפי סוג הדם

4. שתיית קלוריות.

מרגריטה או קוקטיל צונן ליד הבריכה נשמעים כמו ליווי מושלם לחופשה המושלמת. קר, צונן ומרענן, על שפת הבריכה או על חוף הים ממש כמו בסרטים. אבל תופתעו לשמוע את כמות הקלוריות שהמשקה מכיל. משקאות אלכוהוליים ממותקים מקפיצים לגובה את כמות הקלוריות. לכן, כדאי להגביל משקאות אלו למנה אחת מדי פעם. אגב, בירה ויין מכילים כמות פחותה יותר של קלוריות ולכן מומלץ להעדיף אותם.

5. ברומא התנהג כרומאי.

אחרי הכול, אתם בחופשה ולכן מומלץ ליהנות במתינות מהמאכלים האופייניים לאזור. אל תפספסו טעימות שוקולד בבלגיה או פסטה משובחת באיטליה. אבל זכרו, בחרו בתבונה ובחוכמה, כדי לחזור הביתה מרוצים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר