רוצה שיער בריא? התחילי לאכול נכון!

את סובלת משיער חסר חיים? או מנשירת שיער? יכול להיות שאת פשוט לא אוכלת נכון. שיער בריא זקוק לברזל, ויטמינים, חלבונים ועוד. ברוב המקרים ניתן לקבל שיער בריא, חיוני ומלא ברק אם רק משנים את התזונה.
מאת מישל מרסייה
| 04/05/2010 |
צפיות: 16,737
רבות דובר על הקשר בין תזונה, משקל וחיטוב הגוף - אבל חשוב לדעת שהמזון שאנו אוכלים משפיע ישירות גם על מראה השיער והעיקר על בריאותו.

כשנכנסת אלי למספרה לקוחה, אני יכול מיד להבחין האם יש לה שיער בריא לפי הברק, ההצפיפות, המרקם ורמת הלחות. כל אלו קשורים בצורה חד משמעית לתזונה של אותה אישה. הקרקפת היא חלק בלתי נפרד מעור הגוף כולו והשיער הוא תוצר של העור, שאמור מבחינה אבולוציונית, להגן עליו מקור וחום. לכן חשוב להבין שמאכלים שחיוביים לעור תורמים גם לקבלת שיער בריא, וכך גם להיפך.

למידע נוסף בנושא שיער בריא ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום שיער, עיצוב שיער, שיער יבש
פורום נשירת שיער
פורום יופי
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות

ברזל.

בכל מה שנוגע למבנה השערה, לגמישות ולאיכות שלה- מומלץ לצרוך במזונות סיביים כמו לחם מחיטה מלאה וירקות ירוקים. אלו עשירים בברזל המסייע לעצירת נשירה, לשיפור במראה השיער ולקבלת שיער בריא.

חומצת שומן אומגה 3.

עוזרת להרחיב ולהפעיל את מרקם העור שמייצר את הקוטיקולה - מעטפת השיער השומרת עליו. ניתן למצוא אומגה 3 בדגים כמו: סלמון, סול וסרדינים או ממקור צמחי כמו זרעי פשתן. המזון שאני ממליץ עליו ביותר לקבלת שיער בריא הוא אגוזי מלך. אפשר לאכול עשרה אגוזי מלך ביום למשך שלושה חודשים- והשינוי במראה השיער יהיה בולט.

פרוטאין (חלבונים).

השיער בנוי מחלבון, לכן צריכת חלבונים כחלק מהתזונה היומית חיונית לקבלת שיער בריא. הוא זקוק תמיד לחומצות אמינו, שהן אבני הבניין של החלבונים. הכמות הגדולה ביותר של חלבונים נמצאת בחלב, בגבינות, בביצים ובבשר. צמחוניים או טבעונים יכולים למצוא אותו גם במקורות צמחיים כדוגמת אגוזי ברזיל למשל. במזונות אלה יש כמות עצומה של פרוטאין שעוזר להרחבת כלי דם בקרקפת. ההתרחבות הזאת שומרת טוב יותר על זקיקי השיער, הקצוות הפנימיים שלו בקרקפת. ככל שהזקיק מוחזק טוב יותר- כך יש פחות נשירה. במקרה של נשירה גברית, שהיא טבעית ומשמעותית הרבה יותר- כדאי להשתמש גם במשחות ובכדורים ייעודיים.

ויטמין E.

משפר את צמיחת השיער ואיכותו.

ויטמין C.

נוגד חמצון חשוב, אחראי על הרחבת נימיות הדם באזור הקרקפת ולהובלתם התקינה של דם, חמצן ותזונה לזקיקי השיער. צריכתו חיונית לקבלת שיער בריא. מחקרים שבוצעו בנושא הראו כי לאנשים שסובלים מהתקרחות יש רמות נמוכות של ויטמינים C ו-E.

ויטמין B.

חיוני ליצירה של תאי דם אדומים (המוגלובין) שתפקידם לשאת את החמצן מהריאות לרקמות הגוף השונות ובין השאר גם לשיער. כמו כן, הם בעלי תפקיד ביצירת קרטין, החומר ממנו בנויה השערה. תוצאה סופית של שיער בריא וחיוני תלויה באספקה מתמדת וקבועה של דם וחמצן, מכאן שחשוב לספק ויטמיני B לשיער. הוא מצוי בשפע בחיטה מלאה, אגוזים וקטניות.

אבץ.

מגביר את יצור הקרטין ומעכב את האנזים 5 אלפא-רדוקטאז, האנזים המקשה על אספקת חומרי מזון דרך נימי הדם לשורש השערה. האבץ הנמצא בריכוז גבוה בדלעת, חמניות,אגוזים ודגים.

ביוטין.

חומר המשתתף בחילוף החומרים של חומצות אמינו החיוניות לצמיחת שיער בריא. מקורות המזון לביוטין הם קטניות, עדשים, אגוזים,שמרים וביצים. במצבי מחסור בביוטין תתרחש נשירת שיער.

ישנם גם סוגי מזון בעלי השפעה שלילית על השיער. לדוגמא מזונות עשירים בנחושת וכספית. כך למשל, טונה עם כספית יכולה לפגוע באיכות השיער ובמרקמו. גם נחושת, שנמצאת במי הברז שאנחנו שותים - מזיקה לשיער.

למאמרים נוספים בנושא שיער בריא:
כיצד לשמור על שיער בריא בקיץ?
לקראת הקיץ: טיפים למראה שיער בריא
שיער ברפואה הסינית: שיער בריא בגוף בריא
איך לשמור על שיער בריא
10 טיפים לשיער בריא ומבריק

במחקרים ובדיקות שנערכו נמצא כי נשים שאצלן נמצא ריכוז גבוה של נחושת הן בעלות סיכוי גבוה יותר לשברים ופגמים בשיער במהלך טיפולים כמו צביעה והחלקת שיער. כיוון שהנחושת היא חומצתית, היא מתנגדת לחומרים הפעילים המצויים בצבע וקבלת הגוון תהיה ירודה יותר.

מעצב שיער טוב חייב להקפיד לשאול את הלקוחה מה היא אוכלת ואם הוא מבין שהיא אוכלת לא נכון (אוכל מהיר או מזון מעובד) עליו להמליץ לה לשנות את הדיאטה. יחד עם זאת, צריך לשים לב שדיאטות חריפות הן האויב הגדול ביותר של שיער בריא ויפה. כדי ששערך יצמח בצורה טובה הוא זקוק לאנרגיה, או במילים אחרות - לקלוריות. אין בעיה עם דיאטות רגילות, אך דיאטות חריפות מדי יגרמו לפגיעה בבריאות שיערך ואף לנשירה מוגברת.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

אבקת סודה לשתייה: שמפו טבעי המחזיר את חיות השיער ומעודד צמיחה
מאת מערכת BeOK
| 27/11/2016 |
צפיות: 6,135
בין השימושים הרבים שלה, אבקת סודה לשתייה משמשת גם כשמפו אשר מסיר לכלוך מהשיער, מזרז את הצמיחה שלו ומחזיר לו את הנפח ואת החיות הטבעית
קרא עוד
כיצד ההודיות שומרות על שיער בריא ומבריק?
מאת מערכת BeOK
| 02/11/2016 |
צפיות: 3,879
לשיער שופע, חזק ומבריק ההודיות משתמשות בג'ל אלוורה אשר מונע נשירת שיער, במים קרים לשמירה על הברק ובשמנים אתריים לחיזוק זקיק השערה
קרא עוד
מניעת נשירת שיער: 5 מאכלים לשמירה על שיער בריא וחזק
מאת מערכת BeOK
| 20/07/2016 |
צפיות: 16,471
נשירת שיער היא תופעה נפוצה שאנשים רבים סובלים ממנה. לפני שפונים לתכשירים כימיים, להלן רשימת מאכלים שיעזרו לכם למנוע נשירת שיער
קרא עוד
איך להוריד נפח בשיער באמצעות תכשירים טבעיים?
מאת מערכת BeOK
| 27/04/2016 |
צפיות: 26,581
לפעמים נדמה שבלתי אפשרי להוריד את הנפח בשיער, בייחוד כשלח בחוץ. מסתבר שישנן פתרונות פשוטים להכנה בבית, שיעזרו לשיער לשרוד את הקיץ הישראלי. בכתבה הבאה שש דרכים להורדת הנפח בשיער
קרא עוד
החלקת קראטין: למי מתאים לעבור שיקום והחלקת שיער באמצעות קראטין?
מאת מערכת BeOK
| 08/03/2016 |
צפיות: 28,719
החלקת קראטין היא החלקת שיער זמנית המעניקה שיקום וריענון לשיער צבוע, פגום ויבש. הטיפול מיועד לשיער שאיבד את שכבת הקרטין הטבעית שלו עקב פעולות כימיות כמו הבהרה, פסים והחלקה יפנית
קרא עוד
סקר: גברים מעדיפים שיער ארוך
מאת מערכת BeOK
| 31/07/2014 |
צפיות: 48,248
שיער ארוך מושך גברים לא פחות מישבן יפה או חזה זקור, כך מגלה סקר שנערך לאחרונה. גברים רבים מעדיפים נשים עם שיער ארוך, כזה שיוכלו ללטף ולמשש ורבים עוד יותר מחשיבים שיער ארוך לנשי
קרא עוד
שמירה על שיער בריא בקיץ
מאת מערכת BeOK
| 24/07/2014 |
צפיות: 46,417
שיער בריא ושופע היה מאז ומתמיד מושא לאובססיה ולהתפעלות. אולם, הקיץ שנמצא בעיצומו עלול להיות חסר רחמים כלפי השיער שלנו. בכתבה זו תלמדו כיצד ניתן לשמור על שיער בריא - גם בקיץ
קרא עוד
זה לא חפיף! חפיפה נכונה לשיער בריא
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2014 |
צפיות: 50,324
שיער נקי ובריא מתקבל משילוב של תזונה נכונה וחפיפה נכונה. על תזונה נכונה לשיער שלכם תמצאו כתבות רבות באתר שלנו. הפעם אספנו עבורכם את הטיפים החיוניים ביותר לחפיפה נכונה כדי לקבל שיער מבריק ויפה
קרא עוד
כך תמנעו נזק לשיער
מאת מערכת BeOK
| 26/06/2014 |
צפיות: 47,487
השיער שלנו ניזוק ממקורות רבים - חום, קור, יובש, רוח, לכלוך, זיהום אוויר ועוד. מהם המקורות הנפוצים ביותר לגרימת נזק לשיער, כיצד ניתן לשמור על שיער בריא ומבריק? כל הפתרונות בכתבה הבאה
קרא עוד
נשירת שיער - כל הפתרונות
מאת ד"ר סוזי קגן, ד"ר קלרה קרבלניק ואמיר אליהו
| 11/06/2014 |
צפיות: 50,039
כמעט כל אישה מכירה את התחושה. היא חופפת שיער ולפתע מרגישה שחלק ממנו נשאר בידה. נשים אחרות יראו את השיער שהן איבדו על המסרק. לשיער תפקיד חשוב לבניית הביטחון העצמי שלנו. כל מה שרצית לדעת על נשירת שיער ודרכי המניעה בכתבה הבאה
קרא עוד