צריכה סדירה של חומצת השומן אומגה 3 צפויה להאריך את חייהם של חולי לב ולשפר את בריאותם: כך מגלה מחקר אמריקני חדש. על פי המחקר, נוכחות אומגה 3 בגוף מצליחה להאט את תהליך הזדקנות התאים של חולי לב. במילים אחרות: חולי לב שנהנים מרמות גבוהות של אומגה 3 בדמם צפויים לחיות יותר שנים ובבריאות טובה יותר, בהשוואה לחבריהם חולי הלב, שאינם צורכים דגי מעמקים המכילים את חומצות השומן החיוניות או נוטלים כמוסות של אומגה 3.
חומצת אומגה 3. מקורה בעיקר בדגי ים, באצות, בצמחי ים ובמרווה. כמו כן, ניתן למצוא כמויות קטנות למדי של אומגה 3 גם בצומח (בפשתן טחון, בשמן קנולה, בשמן זית ועוד). מחקרים רבים שנערכו לאורך השנים, מצאו כי צריכה קבועה ונכונה של אומגה 3 הינה חיונית לפעילות תקינה של גופנו. ואולם, ישנם כמה מחקרים וחוקרים שסותרים גישה זו.
למידע נוסף על אומגה 3, מחלות לב ועוד, היכנסו לפורומים:
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום שומנים בדם, מחלות לב
פורום קרדיולוגיה - רפואת לב
פורום ניתוחי לב, השתלות לב, ניתוח מעקפים, התקף לב
פורום תזונה קלינית
בין השפעותיה החיוביות של אומגה 3 ניתן למנות: העלאת רמות של HDL (קרי, הכולסטרול הטוב) בגוף ויצירת איזון בין הכולסטרול הרע לכולסטרול הטוב, מניעת סרטן (במיוחד, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן המעי הגס), שיפור יכולת הקשב והריכוז, שיפור במקרי דיכאון ועוד.
ממצאי המחקר האמריקני החדש פורסמו בכתב העת המדעי JAMA –Journal of the American Medical Association , והם מסבירים מדוע חולי לב הצורכים כמות גדולה של אומגה 3 חיים יותר ונהנים מבריאות משופרת, בהשוואה לחבריהם שאינם צורכים את חומצת שומן הדגים.
"גילינו השפעה חדשה של חומצת השומן אומגה 3, והיא מעכבת את תהליך ההתבגרות הביולוגית של התאים אצל חולים במחלות לב כליליות", אומר החוקר הראשי, ד"ר ראמין פרזנה-פר מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו (UCSF).
במסגרת המחקר בחנו פרזנה-פר וצוותו 608 מטופלים הסובלים ממחלות לב ועקבו אחר בריאותם הלבבית והישרדותם במשך שש שנים בממוצע. המשתתפים נתבקשו לתת דגימת דם בתחילת המחקר, בה הוערכה רמת האומגה 3 שהייתה בדמם. במקביל בחנו החוקרים גם את אורך הכרומוזומים בדנ"א של המשתתפים.
בכל תא בגופינו קיים עותק של כל הכרומוזומים ולכל כרומוזום יש שני קצוות המכונים "טלומרים". המרחק בין הטלומרים מהווה אינדיקציה לאורך חיי התאים, מכיוון שככל שהתא מתבגר – כך מתקצרים הכרומוזומים, ואילו הטלומרים מתקרבים זה לזה.
למאמרים נוספים בנושא אומגה 3:
צריכת אומגה 3 מגבירה יכולות קוגניטיביות
חומצות אומגה 3 מונעות ניוון מקולרי
אומגה 3 מפחית את הסיכון למחלות לב
דג שמן ברשת: אומגה 3 מפחית דיכאון
אומגה 3 לבריאות הלב - יש גם ביין
במחקר קודם אשר ערכו ד"ר פרזנה-פר וצוותו הם גילו כי המרחק בין הטלומרים מהווה סמן משמעותי לניבוי מוות ומחלות לב. "גילינו כי ככל שהמרחק בין הטלומרים קצר יותר כך גדל הסיכון למקרי מוות", הסביר החוקר.
במהלך המחקר הנוכחי מצאו החוקרים כי ככל שרמת אומגה 3 גבוהה יותר – כך מתעכבת ההתקרבות בין הטלומרים, ולכן גם התבגרות ומות התאים המרכיבים את מערכת הלב וכלי הדם מתרחשים בקצב איטי יותר.
לדברי ד"ר פרזנה-פר, אין למדע כרגע תשובות על כל השאלות, ועדיין יש לחקור כיצד חומצת שומן מסוג אומגה 3 משפיעה על אורך הכרומוזומים ועל אורך החיים הכללי של האדם. ידוע כי גורמים נוספים משפיעים גם הם על קיצור המרחק בין הטלומרים בתאי הגוף, כמו: דלקתיות, השמנת יתר, חמצון, מתח נפשי וחוסר פעילות גופנית. לדברי החוקר, כנראה שלרשימת גורמים אלו נוסף גורם חדש והוא רמת חומצת השומן מסוג אומגה 3.
* לאתר שחל - לחצו כאן
* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)



