מדוע אנחנו הולכים ומשמינים?

אנחנו, אנשי המערב, הולכים ומשמינים עד שלאחרונה הוגדרה השמנת היתר כמגיפה. מדוע זה קורה לנו?הפסיכולוגית מאיה פרנקל מביאה לנו כמה עובדות מצמררות על סביבת החיים שלנו שיכולות להתחיל ולהסביר מה קרה לנו
מאת מאיה פרנקל
| 11/09/2006 |
צפיות: 2,818
מגפת ההשמנה בעולם המערבי הולכת ועולה בקצב מבהיל, והביאה רק בסוף השבוע את משתתפי כנס ההשמנה הבינלאומי להכריז עליה כ"סכנה הבריאותית החמורה ביותר של המאה ה-21".

למה אנחנו משמינים? אחד הגורמים לכך הוא הסביבה בה אנחנו חיים. כמה עובדות שיעזרו להמחיש את השפעתה ההרסנית: 1. ילד אמריקאי ממוצע צופה בכ-10,000 פרסומות של מזון מהיר כל שנה.

2. 95% מאותן פרסומות מקדמות את המכירות של הדגנים המתוקים, הממתקים, המזון המהיר והמשקאות הקלים.

3. התקציב השנתי לפרסום, שיווק וקידום מכירות של רשת "מקדונלד'ס" עומד על 1.1 מיליארד דולר לשנה

4. לעומתו, עומד התקציב לקידום אכילה נכונה של המוסד הלאומי לחקר הסרטן (ה-NCI) על מיליון דולר אחד בלבד.

5. יותר מ-5,000 בתי ספר ומוסדות חינוך בארה"ב כוללים קפיטריות המגישות מזון מהיר. רק בתי ספר מעטים מציעים חינוך לתזונה בריאה ונכונה עבור הילדים.

6. מספר מסעדות האוכל המהיר בארה"ב הוכפל ב-20 השנים האחרונות. מעבר לכך, התעשיית המזון המהיר שוכללה וכוללת גם כמה עזרים להגברת הצריכה, כמו חלונות "דרייב" לרכב.

7. בכל אותם מסעדות מזון מהיר, ניתן להגדיל את המנה תמורת סכום סימלי (נגיד: 1.90 שקל), וכך להתחיל מתוספות שמכילות 900 קלוריות עוד לפני שניגשנו למנה העיקרית.

8. רבע מהירקות הנאכלים בארצות הברית מגיעים בצורת צ'יפס.

9. אם המטרה היא להפוך את הילדים לשמנים ככל האפשר - אזי צפייה ב- 10,000 פרסומות בטלוויזיה, מכירת צעצועים יחד עם מזון מהיר כצ'ופר, הכנסת מזון מהיר לתוך קפיטריות בתי הספר והפיכת בתי ספר למשווקים של משקאות קלים - היא בהחלט הדרך הנכונה.

לאתר של המרכז לטיפול בהשמנת יתר

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר