מחקר מצא: סרטן יכול להירפא מעצמו

האם סרטן יכול להירפא ללא טיפול? מחקר גדול שפורסם לאחרונה מצא כי מבין 1,909 חולות סרטן השד, 354 חולות נרפאו לאחר 6 שנים, ללא טיפול! האם יתכן שה"נס" הזה נקרא המערכת החיסונית?
מאת ליה אונלי
| 26/12/2008 |
צפיות: 15,027
בואו נניח שגידולים סרטניים יכולים להעלם מעצמם. ללא טיפול. נפלא, לא? אבל איך אפשר לבדוק דבר כזה?

על פי הפרדיגמה (תבנית מחשבה) הקיימת, מרגע שאובחנה מחלת סרטן, מתחילים מיד בטיפול אינטנסיבי, כך שקשה לבדוק מה היה קורה למחלה (או לחולה) ללא טיפול.

חוץ מזה, קשה להאמין שמישהו יהיה מוכן לאשר או להשתתף במחקר שדורש מחולי סרטן להיות חלק מקבוצת הביקורת, דהיינו - להמשיך בשגרת חייהם ללא הטיפול המומלץ.

אך מחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine, הצליח לחקור אפשרות זו, תוך התייחסות גאונית לכל המכשולים שבדרך. והממצאים - מדהימים.

למידע נוסף בנושא סרטן, היכנסו לפורומים:
פורום סרטן השד
פורום סרטן (אונקולוגיה)
פורום כירורגית חזה, גידולי סרטן ריאות, גידולי ריאה
פורום סרטן ורפואה משלימה

נראה כי תופעת הרגרסיה הספונטנית של סוגי סרטן מסוימים היא שכיחה הרבה יותר ממה שחושבים, והיא יכולה אולי להוביל את הממסד הרפואי לשנות את הגישה שלו לטיפול בסרטן.

המחקר השווה בין נתונים שנאספו בנורבגיה באשר לגידולי סרטן שד בשתי קבוצות נשים בגילאי 50-64. שתי הקבוצות כללו יותר מ-100,000 נשים בעלות גורמי סיכון דומים לסרטן שד.

קבוצה אחת (קבוצת המחקר) כללה נשים שעברו בדיקת ממוגרפיה מידי שנתיים במשך שש שנים כלומר, שלוש בדיקות סך הכל. קבוצה זו כללה 119,472 נשים. הקבוצה השנייה (קבוצת הביקורת) עברה במשך שש שנים סריקת ממוגרפיה אחת בלבד. קבוצה זו כללה 109,784 נשים.

בהנחה שבדיקת ממוגרפיה אינה גורמת בעצמה למחלה, היינו מצפים למצוא שיעור דומה של סרטן שד בשתי הקבוצות. אולם, בקרב הנשים שעברו שלוש סריקות ממוגרפיה, שיעור המחלה היה גבוה ב-22% לעומת הקבוצה שנבדקה רק פעם אחת.

מה זה אומר? תרגיל קצר בחשבון יעזור לנו להבין את התוצאות טוב יותר. בואו נניח שבקבוצת המחקר, שעברה שלוש בדיקות בסך הכל במשך שש שנים, נמצאו 636 נשים חולות בבדיקה הראשונה.

לאחר שנתיים – בבדיקה השניה – נמצאו עוד 650 נשים חולות, ובבדיקה השלישית והאחרונה (בתום שש השנים) נמצאו עוד 623 נשים הנושאות את המחלה. מה קיבלנו? בסך הכל 1,909 נשים הנושאות את המחלה (חברו את המספרים).

עכשיו בואו נניח שאנחנו מבצעים רק בדיקה אחת בלבד בסוף תקופת המחקר. כמה נשים חולות אנחנו אמורים למצוא בבדיקה זו? תשובה: 1,909, את אותן 1,909 נשים שמצאנו בשלוש הבדיקות.

אבל! המחקר הראה כי בבדיקה היחידה שביצעו בקבוצת הביקורת, בתום שש שנים, נמצאו רק 1,564 נשים חולות. לא 1,909. רק 1,564! כיצד זה יתכן? על פי החוקרים – 354 נשים פשוט החלימו במהלך אותן שש שנים! באותן נשים סרטן השד פשוט נעלם. ללא טיפול! שימן לב, הסרטן נעלם ב-354 נשים, ולא באחת, או שתיים, אלא ב-354 מהחולות.

האם ייתכן ש"סיפור הנס" הזה הוא בעצם תהליך טבעי של מנגנון ההגנה המופלא של הגוף הלא הוא – המערכת החיסונית?

מה בין המערכת החיסונית ומחלת הסרטן. אנו כבר יודעים מזה עשרות שנים על הקשר ההדוק בין פעילות המערכת החיסונית לבין הופעתן או התפתחותן של מחלות שונות.

מחקרים רבים מצביעים על כך כי תקופות של עומס, עייפות, חילופי עונות, מחלה אחרת, בהן המערכת החיסונית אינה במיטבה, עלולות לגרום לתחלואים שונים כמו גידולים סרטניים.

מה הקשר בין מערכת חיסונית "חלשה" להופעה של גידולים סרטניים? דנ"א זר. בואו נחזור לדוגמה של סרטן השד. המדענים החוקרים כיום את המחלה מאמינים כי סרטן שד נגרם כתוצאה ממוטציה גנטית, כלומר "פציעה" של גן מסוים כמו ה-BRCA1. אולם, מחקרים רבים מראים שבעצם רק כ-5% מהחולות נושאות תאים סרטניים עם "גן פצוע" כזה. אז מה עם יתר 95% מהחולות?

לכתבות נוספות בנושא סרטן שד:
תרמוגרפיה - גילוי מוקדם של סרטן השד
"הטיפול הראשון לחולות סרטן שד"
סרטן השד: דרוש יותר מידע על ממוגרפיה
גלולות הריון - למניעת סרטן השד?
סרטן השד: צמחונות לא מונעת תמותה
אלודרם - שחזור שד מיידי

על פי תגלית מדעית של ד"ר חנן פולנסקי, שהתפרסמה כבר בשנת 2003, העובדה שרק 5% מהחולות נושאות גן "פצוע" היא למעשה בשורה נהדרת לכל השאר, ואף לחלק מאותן 5%.

דנ"א זר, שמקורו בוירוסים, חיידקים ושאריות מזון שלא עוכלו, נמצא בתאים אלה במצב חבוי, אך פעיל. פעילות זו עלולה לגרום לתאים בחולות הללו "להשתגע" ולשכפל את עצמם בצורה לא מבוקרת. למעשה הדנ"א הזר הוא טפיל גנטי שניזון ממשאבים שהוא "גונב" מהפונדקאי.

המחסור במשאבים שיוצר הדנ"א הזר בתא הפונדקאי משבש את פעילות הגנים האנושיים בתא, ביניהם הגן BRCA1, וכתוצאה מכך - משבש את פעילות התא. הדנ"א הזר אינו "פוצע" את הגנים האנושיים, הוא פשוט מרעיב אותם וכך פוגע בפעילותם.

אגב, גן BRCA1 רעב וסרטן שד הם רק דוגמא אחת כזו. כאשר הדנ"א הזר מרעיב את הגן HSL הפונדקאי יעלה במשקל, גם אם לא יעלה את הצריכה הקלורית.

הרעבה של הגןCD18 תוביל להסתיידות עורקים, התקפי לב, ושבץ מוחי, וגן TF רעב עלול להתבטא במחלות אוטואימוניות כמו סוכרת נעורים, דלקת פרקים ומחלת קרוהן. לכן בחר ד"ר פולנסקי לקרוא לתגלית זו בשם תיאורית הגן "המורעב".

ככל שריכוז הדנ"א הזר בתא הפונדקאי גבוה יותר, מידת ההשפעה שלו על הגנים האנושיים רבה יותר. ככל שריכוז הדנ"א הזר בתאים גבוה יותר עולה מספר המחלות ו/או דרגת חומרתן.

במקרים בהם המערכת החיסונית מצליחה להתאושש באופן טיבעי ולחזור לתפקוד תקין, היא תוריד את ריכוז הדנ"א הזר בתאי הפונדקאי, ובכך תאפשר לתאים לחזור לתפקוד נורמלי, ללא צורך בטיפול רפואי.

זוכרים את תוצאות המחקר הגאוני? כיצד נעלמו הגידולים הסרטניים מעצמם, ללא טיפול? המערכת החיסונית התאוששה, ריכוז הדנ"א הזר בגוף ירד, והתאים הסרטניים התפוגגו. זהו סיפור הנס.

סיכול ממוקד של דנ"א זר. האם אפשר לעזור למערכת החיסונית להפחית את ריכוז הדנ"א הזר בתאי הפונדקאי? כן. על ידי טיפול תרופתי, והוספת תוסף תזונה נוגד דנ"א זר לתפריט היומי.

לאתר של חברת פולי-דנ"א