10 כללי זהב נגד כאבי גב

על פי אמרה עתיקה ישנם שלושה דברים ודאיים בחיים: מוות, תשלומי מיסים וכאבי גב. 80% מהאוכלוסיה נתקפים כאבי גב במהלך חייהם. זה מפתיע אתכם? ד"ר יצחק בכר, אסף עבורכם כללי ברזל למניעת כאבי גב
ד``ר יצחק בכר
| 06/12/2007 |
צפיות: 5,698
יציבה לא נכונה, תנוחות שינה, חוסר בפעילות ספורטיבית, מזרון רך מדי, ישיבה ממושכת ועוד גורמים רבים אחרים, עשויים להפוך את הדרך שלנו לקשה מאד להליכה.

על פי אמרה עתיקה ישנם שלושה דברים ודאיים בחיים: מוות, תשלומי מיסים וכאבי גב. לכן ליקטתי 10 כללי זהב שלדעתי הם החשובים ביותר להפחתה או אפילו למניעת כאבי גב.

הגוף האנושי היא יחידה מדהימה אשר יכולה להתאים עצמה לעומסים על השלד הנגרמים בגין יציבה לקויה תנועות או פעולות לא נכונות או אפילו לעומס הנוצר בגופנו בגין אורח חיים נייח ולא פעיל.

אלא שגם ליכולת זו יש גבול אותו אנו נוטים לעבור ובכך גורמים לבלאי, נזקים ולכאב. כאבי גב תוקפים כ 80% מהאוכלוסייה בעולם במהלך חייהם.

למידע נוסף בנושא היכנסו לפורומים:
פורום רפואת ספורט
פורום כושר גופני
פורום עיסוי, כאבי גב
פורום כאב ורפואה סינית
פורום אורתופדיה

מוגבלות בגין כאבי גב נפוצים ביותר ומשניים רק למוגבלות הנובעת משפעת. הנזקים הנובעים מכאבי הגב הינם אדירים ומהווים עומס בלתי נסבל על מערכות הבריאות השונות, על המשרדים הכלכליים ועל כל אחד מאיתנו. כך למשל משלמים האמריקאים כל שנה קרוב ל-50 ביליון דולר עבור טיפולים ופיצויים בגין כאבי גב ומוגבלות תנועתית.

אל לנו לשכוח כי יש בעיות רבות המקשות על הגוף שלנו ועשויות ליצור בעיות גב. השמנה היא אחת הבעיות הללו וככל שנקדים להפחית במשקל כך יעצר הנזק הבלתי הפיך שעשוי להיגרם למפרקים ולעצמות שלנו. עיסוק בספורט הינו גורם עיקרי להפחתה במשקל.

בעיה נוספת היא לאלו מכם המבלים שעות רבות בנהיגה. יציבה נכונה מאד חשובה להקלה על תסמינים וכאבי גב המצטברים בעקבות הישיבה ברכב. גם במקרה זה התייחסו לישיבה ברכב כאל ישיבה במשרד.

לכתבות נוספות בנושא:
כואב לך הצוואר? אולי זה הכרית
כאבי פרקים לחיזוי מזג האויר
הארגונומיה ודלקות הגידים והעצבים
פציעות ספורט. גורמים, מאפיינים, טיפולים ומניעה
פסי האטה: כל הנזקים לגוף שלנו

אגודת המאמנים הלאומית האמריקנית פרסמה 10 צעדים שיפחיתו את העומס הפיזי ואת כאבי הגב. להלן כללי הזהב עם שינויים קלים לטובת הגב.

1. יציבה. זהו ותקנו עומסים הנגרמים לגב בגין יציבה לקויה.

2. ארגונומיה. זהו והפחיתו עומסים הנגרמים לגב בגין טכניקות הרמה לקויה.

3. הימנעו מהרמת משאות כבדים מדי.

4. זהו ותקנו עומסים הנגרמים לגב בגין שרירים חלשים או נוקשים.

5. בצעו חימום לפני כל פעילות גופנית.

6. חזקו והגמישו את שרירי הליבה בגין חשיבותם לבריאות הגב.

7. התעמלו באופן סדיר בהתעמלות מתאימה כולל פעילות אירובית, כוח וגמישות.

8. שבו זקוף, אל תגלשו על הכסא. הימנעו מישיבה ממושכת. קומו אחת ל-15 דקות ממקומכם ונועו.

9. הימנעו משינה על מזרון רך מדי או קשה מדי. הימנעו משינה על הבטן.

10. הימנעו מעישון וממתחים ושמרו על משקל גוף מתאים.

עכשיו, כשכל העצות לחיים ללא כאבי גם פרושות לפניכם לרווחה, זיקפו קומתכם וצאו לרחוב בבטחה. ואם המשקל על הגב גורם לכם לעקם את הפנים, הסירו את המכשולים בדרך ודלגו על כל המכאובים.

לאתר המרכז לכירופרקטיקה, רפואת ספורט ושיקום

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

לקביעת תור עם ד"ר יצחק בכר
ד"ר לכירופרקטיקה בהצטיינות,ותואר שני במדעים קליניים ושיקום אוניברסיטת פורטסמות, בריטניה (AECC). התמחות בשיקום מערכות שריר ושלד ועמוד שדרה. בוגר סמינר הקיבוצים מגמת חינוך גופני וחינוך מיוחד.

יועצים בתחום

  • ד"ר איל יעקבי
    ד"ר איל יעקבי
    כירורגיה אורתופדית תחומי טיפול: טראומה אורתופדית, שברים מורכבים, שברי צוואר, רפואת ספורט, עמוד שדרה ועוד... קרא עוד

אולי יעניין אותך גם

פציעת מאמץ חוזרני: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 15/07/2019 |
צפיות: 463
פציעת מאמץ חוזרני היא פגיעה בשריר או בגיד שמתרחשת עקב מאמץ חריג. התאמת סביבת העבודה ושמירה על יציבה נכונה ימנעו את הפציעה ואת הנזק שהיא גורמת
קרא עוד
טונוס שריר נמוך: גורמים ודרכי טיפול בהיפוטוניה
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 07/07/2019 |
צפיות: 518
היפוטוניה היא חולשה של טונוס השריר אשר באה לידי ביטוי בעיכובי התפתחות מוטוריים אצל תינוקות ואצל פעוטות
קרא עוד
כיצד למנוע פציעות במשחק כדורשת?
ד"ר עדי מור
| 25/06/2019 |
צפיות: 1,148
פציעות בכף היד ובאצבעות נחשבות לנפוצות בקרב שחקניות כדורשת, ומספרן עולה משנה לשנה. כמה סוגי פציעות קיימות? מהן דרכי הטיפול? וכיצד נגרמת פציעה מסוג זה?
קרא עוד
שין ספלינט: גורמים, תסמינים ודרכי טיפול
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 24/06/2019 |
צפיות: 459
שין ספלינט הוא כאב הנגרם מלחץ ומעומס על עצם השוקה. מנוחה והפסקת הפעילות יימנעו החמרה של המצב
קרא עוד
קיפוזיס: גורמים ודרכי טיפול בגיבנת
 מערכת BeOK
מאת מערכת BeOK
| 23/06/2019 |
צפיות: 827
גיבנת היא בליטה בגב העליון אשר יכולה להיגרם בגלל מגוון סיבות, כמו יציבה לקויה, גידולים בעמוד השדרה ואוסטאופורוזיס
קרא עוד
שבר בצוואר הירך בגיל השלישי
ד"ר איל יעקבי
| 16/06/2019 |
צפיות: 793
אחוז גבוה של אנשים מקרב אוכלוסיית הגיל השלישי סובלים משבר בצוואר הירך. שבר מסוג זה פוגע קשות באיכות החיים ובתוחלת החיים של מטופלים בגיל זה. מה הוא השילוב הנחוץ לקבלת הטיפול היעיל ביותר? וכיצד קשורה לכל זה מחלת האוסטאופורוזיס?
קרא עוד
פיזיותרפיה לכאבי גב עליון
פיזיוקליק
| 10/06/2019 |
צפיות: 1,084
אנשים רבים סובלים מכאבי גב עליון כתוצאה מאורח החיים המודרני, ישיבה לא נכונה ויציבה כפופה. מהן הסיבות לכאב זה? איזה קשר קיים בין האנטומיה הטבעית של האדם להופעת כאבים בגב העליון? ואילו תרגילי פיזיותרפיה יסייעו בהפחתת כאבים אלו?
קרא עוד
תסמונת הצביטה בכתף: תסמינים, גורמים ותרגילי פיזיותרפיה
פיזיוקליק
| 16/05/2019 |
צפיות: 1,044
אתם חשים כאב הדומה לצביטה באזור הכתף בעת הרמת היד כלפי מעלה? אתם לא מדמיינים. הכאב החד הזה הוא חלק מתסמונת הצביטה בכתף. מה הגורמים לתסמונת? מה הם דרכי הטיפול? וכיצד פיזיותרפיה מסייעת לשיפור הבעיה הרפואית?
קרא עוד
פיזיותרפיה לטיפול בוורטיגו
פיזיוקליק
| 28/04/2019 |
צפיות: 1,188
האם הרגשתם לאחרונה שכל העולם מסתובב לכם? שאתם לא מסוגלים לשמור על שיווי המשקל שלכם? אולי אתם סובלים מוורטיגו. תרגילי פיזיותרפיה הם אחד מהפתרונות היעילים ביותר לטיפול ומניעת התקפים אלו. מה כולל הליך השיקום? כיצד פועל כל תרגיל? ואילו תרגילים יש לבצע בבית?
קרא עוד
כיצד פותרים כאבים לאחר ניתוח?
ד"ר אלון מרגלית
| 17/04/2019 |
צפיות: 1,191
לאחר כל הליך כירורגי באשר הוא מגיע כאב. הכאב הפיזי עלול לגרום לסבל נפשי. שני גורמים אלו יכולים לעכב את הליך ההחלמה. מדוע אסורה מנוחה מלאה? כיצד בונים תכנית שיקום מדויקת? ומה חשיבות השינה להליך?
קרא עוד