Text neck: כאבי צוואר בשל שימוש בטלפון הנייד

שימוש רב במכשיר הסלולרי נחשב לגורם מרכזי בהצטברות מתח וכאב באזור העורף. מה ניתן לעשות כדי למנוע תחושות אלו? כיצד מפחיתים עומס מאזור זה? ומדוע אורח החיים שלנו הוא האשם המרכזי?
פיזיוקליק
| 08/04/2019 |
צפיות: 1,250
דירוג: 5.0 מתוך 2 הצבעות
התקבלו 2 דירוגים בציון ממוצע 5.0 מתוך 5
הסיבות לתחושות חזקות של מתח וכאב באזור העורף לאחר שימוש רב בסלולר הינן רבות ומגוונות.
מחקר ביומכני מצא כי הראש והצוואר שוקלים יחדיו כ- 6 ק"ג. זהו המשקל המופעל על אזור הצוואר כאשר הראש מסתכל ישר. בעת שליחת הודעת טקסט, המבט נוטה כלפי מטה, והמשקל על אזור הצוואר עולה ל- 27 ק"ג.

מהו "סינדרום ה-Text neck"?


שימוש בטלפון נייד כגורם מרכזי לכאבי צוואר הוזכר לראשונה במחקרים רפואיים בשלהי שנת 2015. בקוריאה, נערך מחקר על 20 נבדקים, אותם חילקו ל-2 קבוצות: 10 אנשים נכללו בקבוצת הביקורת ו-10 אנשים בקבוצת המשתמשים הכבדים במכשיר הסלולר. התוצאות הראו כי המשתמשים הכבדים סובלים ממנח ראש קדמי, מסף כאב נמוך באזור שרירי הצוואר ומדיכאון גבוה.

באותה השנה פרסמו רופאי שיניים מחקר ראשון מסוגו, שבו נטען כי ה- text neck הוא סינדרום מסוכן. במחקרם השתתפו 396 סטודנטים לרפואת שיניים, ובו נמצא כי קיים קשר ישיר בין שימוש מאסיבי במכשיר הסלולרי להופעת בעיות שינה, עצבנות, דיכאון, עייפות בעיניים, בעיות זיכרון וכאבי צוואר.

יש לכם שאלות נוספות? היכנסו עכשיו לפורום:
פורום פיזיותרפיה

בשנת 2017 פורסם בעיתון המכובד “The spine journal מאמר דעה, שאותו כתב מנתח עמוד שדרה, ובו נטען כי קיימת עלייה רצינית במקרים של כאבי צוואר, ולכן האבחנה של סינדרום זה היא מדויקת.

הלוגיקה העומדת מאחורי סינדרום זה היא לוגיקה ביומכנית הגורסת כי עומסים מכניים אחראים לכאבי שלד- שריר.

האשם העיקרי הוא אורח החיים שלנו

בכל הקשור לעלייה בשכיחות כאבי הצוואר, האצבע המאשימה מופנית לאורח החיים שלנו: ישיבה ממושכת, מיעוט פעילות ספורטיבית ועוד.

הציר האורכי של הצוואר הנורמטיבי הוא לורדוטי (קשתי). בציר זה , העומס על מפרקי הצוואר מתחלק באופן שווה. בעת כיפוף הצוואר כלפי מטה, הציר בטל ולא מתקיים יותר שוויון בעומס.

ככל שאדם מתבגר, הציר הופך כפוף יותר, והשכיחות של בלטים, כאבי צוואר ובקעים עולה משמעותית. וחוץ מהגיל, קיימים גורמים נוספים להגברת הכאבים, והראשון ביניהם הוא הגנטיקה. בנוסף, קיימים גם גורמי טראומה, עישון, השמנה וישיבה ממושכת.

וכמובן, נמנית גם הסיבה החדשה שנמצאה בשנים האחרונות- שימוש ממושך בסלולרי.

פעולות מנע להקטנת הכאבים


בעולם המערבי המתקדם, יש ללמוד להשתמש במכשירי הטכנולוגיה תוך התחשבות בגופנו: ניתן למקם את הצוואר במנח הטבעי שלו בעת השימוש במכשיר הסלולרי, ויש להימנע מהרכנת הראש.

א- יש להקפיד על מבט ישר בעת השימוש
ב- יש להניח את המרפקים על השולחן לצורך תמיכה

רוב האוכלוסייה בארץ ובעולם למדה לחיות עם השימוש הממושך בסלולרי.
רק הקפידו להשתמש בו בצורה הנכונה, זו שלא תגרום להופעת כאבים. פשוט תרימו את הראש וגם את המכשיר כלפי מעלה, וגם אתם תתפלאו מהשיפור שיתחולל במצב הצוואר.

פיזיוקליק- פורטל יחיד מסוגו לחיפוש מדויק וספציפי של פיזיותרפיסטים ומטפלים מכל רחבי הארץ

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר