10 טיפים להרזיה: דיאטה לנוער

דיאטה לבני נוער - מה אתם צריכים לדעת על זה? אולי שבגלל שאחד מכל חמישה תלמידים בישראל סובל מעודף משקל, אז רצוי שתתחילו לסגל לעצמכם התנהגות קצת שונה. דיאטה לנוער - לפניכם 10 טיפים
מאת ענבל קרקו
| 15/10/2008 |
צפיות: 22,641
נתוני ההשמנה העולמיים בקרב בני נוער לא ממש מעודדים - בשנים האחרונות הוכפל מספר בני נוער בעלי משקל עודף.

השמנה בקרב מתבגרים נמצאת בעליה מתמדת ונחשבת למגפה במדינות בעולם המערבי וכיום היא עומדת על 18%.

מסקר שערך בעבר משרד הבריאות בקרב תלמידי בית ספר בישראל עולה שאחד מכל חמישה בני נוער סובל מעודף משקל.

על כן, להלן כמה טיפים ועצות להתמודדות עם השמנת בני נוער במיוחד לקראת שנת הלימודים (שאחרי החגים תתחיל באמת....):

1. התרחקו משתיה מתוקה (לרבות משקאות אלכוהוליים). היא מכילה הרבה קלוריות ואינה תורמת לתחושת השובע. שתו מים, סודה או שתיה דיאטטית.

2. היזהרו משומנים. השומן במזון הכי משמין. לכן הפחיתו אכילה של מזונות מטוגנים, רטבים שמנים (כמו מיונז), בשרים שמנים (המבורגר, נקניקיות, נקניקים, קבב), מוצרי חלב שמנים (גבינה צהובה, שמנת, חמאה), מרגרינה, פיצוחים וחטיפים.

למידע נוסף על תזונת ילדים, השמנה ילדים היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תמיכה בדיאטה

3. אל תדלגו על ארוחות על מנת לחסוך קלוריות. אכלו 4-5 ארוחות קטנות ביום על מנת לשמור על תחושת שובע לאורך היום, דבר שיסייע לכם להתגבר על פיתויים.

4. אכלו הרבה ירקות, מכל הצבעים ומכל הסוגים. אכלו אותם ללא הגבלה וכל המרבה הרי זה משובח. רק שימו לב, איננו מתכוונים לתפוחי אדמה, תירס, אבוקדו ואפונה ירוקה. אלו לא נחשבים לירקות.

5. הקציבו חצי שעה ביום לפעילות גופנית כמו הליכה מהירה, שיחה או רכיבה על אופניים. ביתר הזמן השתדלו להיות פעילים כל שניתן.

6. צאו להיפגש עם חברים באוויר הצח במקום לדבר איתם ב-ICQ או במסנג'ר. ותרו על הטלויזיה וצאו לפארק או לגינה הציבורית. הפעילות הגופנית תגביר את קצב פירוק השומנים ותשמור על קצב חילוף חומרים גבוה.

7. אל תתפתו לדיאטות כאסח. אלו נועדו לכישלון מראש. הם רק יגבירו אצלכם את התסכול, יגרמו לכם לזלול ויפגעו בתחושת הערך העצמי שלכם.

למידע נוסף אודות תזונת ילדים, דיאטה:
תזונה נכונה, גם בבית הספר
וידאו: השמנה מממתקים? לא בחופש הזה
תזונה מערבית: סכנה לנערות מתבגרות
אמאל'ה: דוחפים סוכר בכל המזונות
ג'אנק פוד יעזור לדיאטה שלכם?

8. אכלו פירות במקום ממתקים וחטיפים. זכרו, מבחינה קלורית פרי מכיל 1/6 או 1/7 מהקלוריות שיש בחטיף ממוצע, והוא גם הרבה יותר בריא.

9. לימדו מה עושה לכם טוב (שאינו אוכל) ופנקו את עצמכם בו כשרע לכם. כך תהיה לכם אלטרנטיבה למצבים רגשיים מיוחדים שבד"כ גורמים לאכילה (כמו מצב רוח רע, שעמום או מתח).

10. אהבו את עצמכם ואת גופכם. הוא הגוף היחיד שיש לכם. חישבו חיובי ותצליחו בכל מה שתבקשו.

לאתר שומרי משקל

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

תרופות טבעיות לכאבי מחזור
מאת מערכת BeOK
| 26/04/2017 |
צפיות: 195
כאבי מחזור היא תופעה מוכרת לכל אישה. כדי להקל עליהם ולמנוע אותם אפשר להניח כרית חימום, לשתות חליטת קמומיל ואפילו לחוות אורגזמה
קרא עוד
למה כדאי לשתות מי לימון בבוקר?
מאת מערכת BeOK
| 23/04/2017 |
צפיות: 516
לימון עתיר בוויטמינים והוא מחזק את מערכת החיסון, אך ישנן סיבות נוספות שבגללן כדאי לשתות מי לימון בכל בוקר, הם מפחיתים זיהומים, מנקים רעלים ומונעים את הזדקנות העור
קרא עוד
כבד שומני: מהי התזונה המומלצת?
מאת מערכת BeOK
| 12/04/2017 |
צפיות: 547
שומן עודף וצריכה מופרזת של אלכוהול יכולים לגרום למחלת הכבד השומני. מאכלים, תוספי מזון וצמחי מרפא שונים יכולים למנוע את המחלה ולשקם את הכבד של החולים בה
קרא עוד
מהם התסמינים של מחסור באשלגן?
מאת מערכת BeOK
| 22/03/2017 |
צפיות: 419
אשלגן הוא יסוד חשוב לבריאות הגוף ומחסור ממנו יכול לגרום לתסמינים שונים, כמו עייפות, קצב לב מואץ ותחושת נימול
קרא עוד
דלקות בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן היא אחת המחלות הנפוצות בקרב נשים. תזונה נכונה ושמירה על הרגלים מסוימים ירפאו את הדלקת וימנעו את החזרה שלה
קרא עוד
סופר פוד: מהם מזונות על ואיך הם מסייעים לבריאות?
מאת מערכת BeOK
| 07/03/2017 |
צפיות: 374
מזונות על הם מאכלים שמכילים רכיבים תזונתיים רבים, כמו ויטמינים, נוגדי חמצון וחומצה פולית. בין מזונות העל אפשר למצוא שמן זית, שוקולד מריר ואגוזי קשיו
קרא עוד
מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 769
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 605
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 434
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד