10 טיפים להרזיה: דיאטה לנוער

דיאטה לבני נוער - מה אתם צריכים לדעת על זה? אולי שבגלל שאחד מכל חמישה תלמידים בישראל סובל מעודף משקל, אז רצוי שתתחילו לסגל לעצמכם התנהגות קצת שונה. דיאטה לנוער - לפניכם 10 טיפים
מאת ענבל קרקו
| 15/10/2008 |
צפיות: 22,420
נתוני ההשמנה העולמיים בקרב בני נוער לא ממש מעודדים - בשנים האחרונות הוכפל מספר בני נוער בעלי משקל עודף.

השמנה בקרב מתבגרים נמצאת בעליה מתמדת ונחשבת למגפה במדינות בעולם המערבי וכיום היא עומדת על 18%.

מסקר שערך בעבר משרד הבריאות בקרב תלמידי בית ספר בישראל עולה שאחד מכל חמישה בני נוער סובל מעודף משקל.

על כן, להלן כמה טיפים ועצות להתמודדות עם השמנת בני נוער במיוחד לקראת שנת הלימודים (שאחרי החגים תתחיל באמת....):

1. התרחקו משתיה מתוקה (לרבות משקאות אלכוהוליים). היא מכילה הרבה קלוריות ואינה תורמת לתחושת השובע. שתו מים, סודה או שתיה דיאטטית.

2. היזהרו משומנים. השומן במזון הכי משמין. לכן הפחיתו אכילה של מזונות מטוגנים, רטבים שמנים (כמו מיונז), בשרים שמנים (המבורגר, נקניקיות, נקניקים, קבב), מוצרי חלב שמנים (גבינה צהובה, שמנת, חמאה), מרגרינה, פיצוחים וחטיפים.

למידע נוסף על תזונת ילדים, השמנה ילדים היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תמיכה בדיאטה

3. אל תדלגו על ארוחות על מנת לחסוך קלוריות. אכלו 4-5 ארוחות קטנות ביום על מנת לשמור על תחושת שובע לאורך היום, דבר שיסייע לכם להתגבר על פיתויים.

4. אכלו הרבה ירקות, מכל הצבעים ומכל הסוגים. אכלו אותם ללא הגבלה וכל המרבה הרי זה משובח. רק שימו לב, איננו מתכוונים לתפוחי אדמה, תירס, אבוקדו ואפונה ירוקה. אלו לא נחשבים לירקות.

5. הקציבו חצי שעה ביום לפעילות גופנית כמו הליכה מהירה, שיחה או רכיבה על אופניים. ביתר הזמן השתדלו להיות פעילים כל שניתן.

6. צאו להיפגש עם חברים באוויר הצח במקום לדבר איתם ב-ICQ או במסנג'ר. ותרו על הטלויזיה וצאו לפארק או לגינה הציבורית. הפעילות הגופנית תגביר את קצב פירוק השומנים ותשמור על קצב חילוף חומרים גבוה.

7. אל תתפתו לדיאטות כאסח. אלו נועדו לכישלון מראש. הם רק יגבירו אצלכם את התסכול, יגרמו לכם לזלול ויפגעו בתחושת הערך העצמי שלכם.

למידע נוסף אודות תזונת ילדים, דיאטה:
תזונה נכונה, גם בבית הספר
וידאו: השמנה מממתקים? לא בחופש הזה
תזונה מערבית: סכנה לנערות מתבגרות
אמאל'ה: דוחפים סוכר בכל המזונות
ג'אנק פוד יעזור לדיאטה שלכם?

8. אכלו פירות במקום ממתקים וחטיפים. זכרו, מבחינה קלורית פרי מכיל 1/6 או 1/7 מהקלוריות שיש בחטיף ממוצע, והוא גם הרבה יותר בריא.

9. לימדו מה עושה לכם טוב (שאינו אוכל) ופנקו את עצמכם בו כשרע לכם. כך תהיה לכם אלטרנטיבה למצבים רגשיים מיוחדים שבד"כ גורמים לאכילה (כמו מצב רוח רע, שעמום או מתח).

10. אהבו את עצמכם ואת גופכם. הוא הגוף היחיד שיש לכם. חישבו חיובי ותצליחו בכל מה שתבקשו.

לאתר שומרי משקל

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה כדאי לאכול כדי לשמור על איזון הורמונלי ולהוריד במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 31/01/2017 |
צפיות: 361
חוסר איזון הורמונלי יכול לשבש דיאטות ולגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח, מאכלים שונים כמו אגוזים, קינמון, ברוקולי ורימונים מסייעים לשמור על רמה תקינה של הורמונים
קרא עוד
מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 317
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 244
ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 503
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 229
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 250
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 726
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 401
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד