10 טיפים להרזיה: דיאטה לנוער

דיאטה לבני נוער - מה אתם צריכים לדעת על זה? אולי שבגלל שאחד מכל חמישה תלמידים בישראל סובל מעודף משקל, אז רצוי שתתחילו לסגל לעצמכם התנהגות קצת שונה. דיאטה לנוער - לפניכם 10 טיפים
מאת ענבל קרקו
| 15/10/2008 |
צפיות: 22,776
נתוני ההשמנה העולמיים בקרב בני נוער לא ממש מעודדים - בשנים האחרונות הוכפל מספר בני נוער בעלי משקל עודף.

השמנה בקרב מתבגרים נמצאת בעליה מתמדת ונחשבת למגפה במדינות בעולם המערבי וכיום היא עומדת על 18%.

מסקר שערך בעבר משרד הבריאות בקרב תלמידי בית ספר בישראל עולה שאחד מכל חמישה בני נוער סובל מעודף משקל.

על כן, להלן כמה טיפים ועצות להתמודדות עם השמנת בני נוער במיוחד לקראת שנת הלימודים (שאחרי החגים תתחיל באמת....):

1. התרחקו משתיה מתוקה (לרבות משקאות אלכוהוליים). היא מכילה הרבה קלוריות ואינה תורמת לתחושת השובע. שתו מים, סודה או שתיה דיאטטית.

2. היזהרו משומנים. השומן במזון הכי משמין. לכן הפחיתו אכילה של מזונות מטוגנים, רטבים שמנים (כמו מיונז), בשרים שמנים (המבורגר, נקניקיות, נקניקים, קבב), מוצרי חלב שמנים (גבינה צהובה, שמנת, חמאה), מרגרינה, פיצוחים וחטיפים.

למידע נוסף על תזונת ילדים, השמנה ילדים היכנסו:
פורום תזונה ודיאטה לילדים, השמנה בילדים
פורום תזונה קלינית
פורום תזונה ודיאטה
פורום בישול בריאות, מתכוני בריאות
פורום פוד קואצ'ינג
פורום תמיכה בדיאטה

3. אל תדלגו על ארוחות על מנת לחסוך קלוריות. אכלו 4-5 ארוחות קטנות ביום על מנת לשמור על תחושת שובע לאורך היום, דבר שיסייע לכם להתגבר על פיתויים.

4. אכלו הרבה ירקות, מכל הצבעים ומכל הסוגים. אכלו אותם ללא הגבלה וכל המרבה הרי זה משובח. רק שימו לב, איננו מתכוונים לתפוחי אדמה, תירס, אבוקדו ואפונה ירוקה. אלו לא נחשבים לירקות.

5. הקציבו חצי שעה ביום לפעילות גופנית כמו הליכה מהירה, שיחה או רכיבה על אופניים. ביתר הזמן השתדלו להיות פעילים כל שניתן.

6. צאו להיפגש עם חברים באוויר הצח במקום לדבר איתם ב-ICQ או במסנג'ר. ותרו על הטלויזיה וצאו לפארק או לגינה הציבורית. הפעילות הגופנית תגביר את קצב פירוק השומנים ותשמור על קצב חילוף חומרים גבוה.

7. אל תתפתו לדיאטות כאסח. אלו נועדו לכישלון מראש. הם רק יגבירו אצלכם את התסכול, יגרמו לכם לזלול ויפגעו בתחושת הערך העצמי שלכם.

למידע נוסף אודות תזונת ילדים, דיאטה:
תזונה נכונה, גם בבית הספר
וידאו: השמנה מממתקים? לא בחופש הזה
תזונה מערבית: סכנה לנערות מתבגרות
אמאל'ה: דוחפים סוכר בכל המזונות
ג'אנק פוד יעזור לדיאטה שלכם?

8. אכלו פירות במקום ממתקים וחטיפים. זכרו, מבחינה קלורית פרי מכיל 1/6 או 1/7 מהקלוריות שיש בחטיף ממוצע, והוא גם הרבה יותר בריא.

9. לימדו מה עושה לכם טוב (שאינו אוכל) ופנקו את עצמכם בו כשרע לכם. כך תהיה לכם אלטרנטיבה למצבים רגשיים מיוחדים שבד"כ גורמים לאכילה (כמו מצב רוח רע, שעמום או מתח).

10. אהבו את עצמכם ואת גופכם. הוא הגוף היחיד שיש לכם. חישבו חיובי ותצליחו בכל מה שתבקשו.

לאתר שומרי משקל

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 133
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 227
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 240
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 263
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 202
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 399
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 232
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד
פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 441
פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של כמון?
מאת מערכת BeOK
| 03/07/2017 |
צפיות: 618
כמון הוא יותר מרק תבלין להוספת טעם, יש לו רכיבים בריאותיים רבים והוא יעיל לחיזוק מערכת החיסון, לניקוי מערכת הנשימה ולמניעת אנמיה
קרא עוד
מהן הסגולות הבריאותיות של שמן חריע?
מאת מערכת BeOK
| 21/06/2017 |
צפיות: 1,919
שמן חריע הוא שמן צמחי בעל יכולות בריאותיות רבות, הוא שומר על סוכר מאוזן, מחזק את מערכת החיסון ופותח את נקבוביות העור
קרא עוד